Dag twee - Reisverslag uit Épernay, Frankrijk van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu Dag twee - Reisverslag uit Épernay, Frankrijk van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu

Dag twee

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

30 Maart 2015 | Frankrijk, Épernay

Daar ben ik alweer. Vanuit een theesalon in Epernay. Hier is nl WiFi en in de pastorie waar ik slaap weet ik de code niet. Ja, Lia, nu slaap ik eens onder hetzelfde dak als de pastoor met zicht op de kerk. Dat is wat anders dan tussen de "zusters", maar het wordt al meer op z'n pelgrims.

Zoals ik eerder al zei, voel je niet verplicht om me dagelijks te volgen. Maar nu ik dit toch doe, is het voor mezelf een soort dagboek, dus kom ik vaak terug. (Zit ik me te verontschuldigen voor m'n blog.....beetje raar)

Vandaag ben ik weer het bos ingestuurd. Veel nattigheid op de grond, maar deze keer niet uit de lucht. Veel wind en best lekker. Niet te ver gelopen, want morgen naar Baye is dertig km. En met de bosroutes en de toch wel flinke heuvels mag ik blij zijn dat ik drie km per uur loop (thuis toch wel zes).

De tochten lijken een beetje op vroeger met de kinderen en tantella op vakantie. Toen moest het spannend, van de paadjes af en watertjes over. Nu hoeft het niet perse, maar ik glibber wat af.

M'n beginnende Alzheimer heb ik ook meegenomen. Op het eerste adres pillen vergeten, bij het tweede mijn spiegel. Zo wordt mijn tas snel lichter. En ijdelheid is er nog wel, maar die had ik beter ook thuisgelaten. Ik ben nu de stad in op gezondheidssandalen met sokken erin. Ik durfde eigenlijk niet, maar het was of dat of de wandelschoenen weer aan. (Kan echt niet hè dames onder ons. Gelukkig heb ik de leukste man al in m'n bosje. En zo hoef ik niet eens zijweggetjes te nemen, Anja...)
Tot zover. Au revoir...

  • 30 Maart 2015 - 21:51

    Rachel:

    Hahahahha sandalen met sokken.. dan hoef je ook niet bang te zijn voor enge mannen, want zo schrik je iedereen af! X

  • 31 Maart 2015 - 20:40

    Pa En Ma:

    Gaat het goed met je,heb je nog veel regen gehad
    We volgen je,xxx

  • 31 Maart 2015 - 22:29

    Niels & Cleo:

    Leuk om je verhalen te lezen Jeannette! Wel pittig hoor. Ben benieuwd hoe de 30km is gegaan. Rawwood gaat gewoon door hier:) Loopze weer de komende dagen! Groetjes uit stormachtig Tilburg

  • 01 April 2015 - 21:32

    Mar:

    Aaaah die Net, heb je de 30 gehaald= (dr zit ineens geen vraagteken meer op mn toetsenbord' alle tekens zijn anders) Ik ga es een lang verhaal schrijven, das leuk voor je, heb je wat te lezen. Net Tabitha en co (buuf) te eten gehad, heel gezellig! ´t was weer als vanouds, een andere verloofde, dat dan weer wel. Leuke kaart, nog bedankt, zeker die hoed is heel treffend (bij hem) die kuiten ook trouwens.
    Van ´t weekend Wassenaar (vooral Den Haag eigenlijk) gedaan, niet anders dan kou geleden, en maar steeds zeggen) oooh, tis zonde, die Net, in dat weer± sorry voor de leestekens, maar wel ook mooie dingen gezien.
    Leuk zeg, al die mensen die je tegenkomt, ik denk dat je vloeiend fransosisch sprecht als je terugkomt.
    Je hebt in de pastorie toch wel die mis gedraaid he, als er iets een goeie gelegenheid is...
    Nou, zo lang is het nou ook weer niet, de intieme details laat ik hier maar achterwege, das voor later.
    Vooral heel veel plezier en wees op je hoede he (hahaha, maar toch...)
    xxxxxxxxxxxxMar

  • 02 April 2015 - 11:33

    Anita En Max:

    Tjonge, wat heb ik een respect voor jou!En je bent pas bij dag 2, kan je nagaan als je straks klaar bent. Dan zet ik je op een voetstuk in mijn kamer.
    Fijn dat we je kunnen volgen.Succes

  • 02 April 2015 - 12:09

    Jasper:

    Hey moeders, waar blijven dag 3 en 4..??? Heb weinig te doen op me werk;). Maar leuk om te lezen dat het allemaal goed gaat. Geniet er van. x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Épernay

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2015

Dag 81 nawoordje

12 Juni 2015

Vrijdag dag 76

11 Juni 2015

Dag 75

10 Juni 2015

Kleintje 74

10 Juni 2015

Dag 74
Jeannette

Ik ben Jeannette, Zeeuws van geboorte, nu import Brabants. Ik ben 51 jaar, heb vier kinderen en ben verpleegkundige van beroep. Ik werk in hospice Roosdonck in Roosendaal. Ik woon samen met Ben, en met de kippen, konijnen, poezen en varkens, in een bosje bij Loon op Zand. En nu ga ik voor drie maanden wandelen van Reims naar Santiago, omdat ik eens wil ervaren hoe het is om helemaal op mezelf aangewezen te zijn. Drie maanden uit mijn fijne gewone leven stappen, gewoon omdat het nu kan en ik dit al voelde borrelen voor een lange tijd. Ik vertrek 29 maart.

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 33342

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 30 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: