Dag 3 - Reisverslag uit Bayeux, Frankrijk van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Bayeux, Frankrijk van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

02 April 2015 | Frankrijk, Bayeux

Uit Epernay vertrokken met veel wind en regen. Koud! Na een paar kilometer enorm last van m'n knie, dus bij de kerk van Chavot, na een enorme klim, op het kerkhof een plekje in de luwte gezocht en een rekverband om de knie gedaan.

Even later kom ik Paul tegen. Ik had hem al ontmoet in de pastorie waar ik had geslapen. Hij was z'n metgezel een beetje beu (was een beetje drammerig) dus we liepen samen verder, ik natuurlijk zonder te drammen. Hij had gps op z'n telefoon, dus reuze handig.

Het was een zware tocht. Ruim dertig km tot Baye, met een koffietje in Montmort-Lucy. Bijna een massage gekregen van een zo te zien vaste bezoeker daar. Maar bijna, daar heb je niks aan. De tantum van Paul lijkt wel wat te helpen.

In Baye mogen we logeren in een klooster van lekenbroeders en -zusters die in soberheid en ik denk kuisheid leven. Het ziet er niet al te vrolijk uit. Iedereen in heel kleurloze kleren, met dezelfde kapsels en gezichtjes. Er mag niet veel gepraat worden en lachen lijkt ook verboden. Aan tafel, we mogen mee eten, komen de dames toch wat los en is het gezellig. En na het eten is er voor ons een petit travail. Aan de afwas, schortjes voor en aan de hele grote zware pannen, aangekoekte taartvormen etc. Daarna was het goed rusten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Bayeux

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2015

Dag 81 nawoordje

12 Juni 2015

Vrijdag dag 76

11 Juni 2015

Dag 75

10 Juni 2015

Kleintje 74

10 Juni 2015

Dag 74
Jeannette

Ik ben Jeannette, Zeeuws van geboorte, nu import Brabants. Ik ben 51 jaar, heb vier kinderen en ben verpleegkundige van beroep. Ik werk in hospice Roosdonck in Roosendaal. Ik woon samen met Ben, en met de kippen, konijnen, poezen en varkens, in een bosje bij Loon op Zand. En nu ga ik voor drie maanden wandelen van Reims naar Santiago, omdat ik eens wil ervaren hoe het is om helemaal op mezelf aangewezen te zijn. Drie maanden uit mijn fijne gewone leven stappen, gewoon omdat het nu kan en ik dit al voelde borrelen voor een lange tijd. Ik vertrek 29 maart.

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 33321

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 30 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: