Dag 13 - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu

Dag 13

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

10 April 2015 | Frankrijk, Vézelay

Het is nog vroeg. Maar om zeven uur zit ik in de kerk, een zijkapel van de basiliek, omdat het daar warmer is.
Niet te beschrijven maar ik probeer het.

Een broeder in witte pij zwaait met de wierook als we binnenkomen. In de kapel zijn zo'n twintig broeders en zusters in witte pij, op de knieën.

Gewijde stilte, een icoon van Jezus voorin.
En dan staan ze op en beginnen te zingen. Zo mooi, a capella, vierstemmig. Zo ingetogen en zuiver. Af en toe bidt iemand, leest een verhaal of steekt een kaars aan. Maar vooral zingen.

En dan worden we naar voren geroepen en krijgen de zegen en wordt er voor ons gebeden, twee pelgrims. Ontroerend, we houden het allebei weer niet droog en voelen ons gezegend.
Ik steek nog een kaarsje op. Dannis vertrekt en ik ga ontbijten en thee drinken. Die 25 km voor vandaag wachten wel even.

  • 10 April 2015 - 08:21

    Briëlle:

    Dat is indrukwekkend, kan me zo voorstellen dat dit je raakt.
    Alles lijkt zoveel meer 'binnen' te komen op zo'n pelgrimstocht....
    Wij waren vorig jaar in deze basiliek, de zijkapel kunnen we ons ook nog herinneren.
    prachtige basiliek en Vezelay is een heel gezellig plaatsje, geniet ervan en een mooie dag gewenst.
    Lieve groet
    Dirk&Briëlle

  • 10 April 2015 - 09:45

    Lia Den Ouden:

    Lieve Jeannette een goede loopdag,maar met zo'n start van de dag gaat dat lukken. Er bekruipt mij een jaloersheid die ik niet bedwang kan houden.Succes vandaag, liefs xxx

  • 10 April 2015 - 09:50

    John:

    Mooi Net , je verslag. Ik kan als voormalig als katholiek me goed inleven. Het maakt veel indruk de toewijding en... der speciale aandacht voor de pelgrims.
    Loop met plezier.
    John

  • 10 April 2015 - 10:18

    Dineke:

    Mooi!! weinig woorden voor nodig......

  • 10 April 2015 - 14:56

    Mariam:

    Zo mooi!!!! Nog een fijne loop dag.
    Marian

  • 10 April 2015 - 15:07

    Trudy:

    O, meid ik moest zo huilen toen ik je verhaal las. Wat zal dat een indruk hebben gemaakt. Ik denk dat mijn lieverd helemaal bekeerd thuis komt

  • 11 April 2015 - 21:06

    Anita:

    wat heb je dat mooi beschreven....wat fijn al die genietmomentjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Vézelay

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2015

Dag 81 nawoordje

12 Juni 2015

Vrijdag dag 76

11 Juni 2015

Dag 75

10 Juni 2015

Kleintje 74

10 Juni 2015

Dag 74
Jeannette

Ik ben Jeannette, Zeeuws van geboorte, nu import Brabants. Ik ben 51 jaar, heb vier kinderen en ben verpleegkundige van beroep. Ik werk in hospice Roosdonck in Roosendaal. Ik woon samen met Ben, en met de kippen, konijnen, poezen en varkens, in een bosje bij Loon op Zand. En nu ga ik voor drie maanden wandelen van Reims naar Santiago, omdat ik eens wil ervaren hoe het is om helemaal op mezelf aangewezen te zijn. Drie maanden uit mijn fijne gewone leven stappen, gewoon omdat het nu kan en ik dit al voelde borrelen voor een lange tijd. Ik vertrek 29 maart.

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 33312

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 30 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: