Dag 14 - Reisverslag uit Corbigny, Frankrijk van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Corbigny, Frankrijk van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu

Dag 14

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

11 April 2015 | Frankrijk, Corbigny

Nog lang niet op m'n eindbestemming vandaag, maar ik denk wel m'n laatste WiFi verbinding, hier in een hotel bij een kop koffie.

Wat was het een mooie overnachtingsplek afgelopen nacht. Nog volop in de verbouw, met vrijwel allemaal pelgrims die nu vrijwilliger zijn. Mooi sfeertje met mooie verhalen. Na het ontbijt
vertrek in de regen. Flinke worsteling met de regencape onderweg, en yes, I did it, met regencape en rugzak op achter de bosjes. Moet je eens proberen, vanuit hurkzit overeind komen met 15 kilo op je rug.

Kom ik gelijk bij het volgende, mijn rugzak is te zwaar volgens de kenners. Er zijn mensen die alles op de gram afwegen wat ze meenemen, en ik stop zomaar van alles erbij. Nog maar een tube, zak pinda's, te veel onderbroeken en sokken (3 ipv2), het zit hem in kleine dingen.

Nu in Corbigny mijn eerste boekje op de post gedaan naar huis, dat scheelt. En straks, na nog 18 km, zal ik alles gaan herorganiseren. Maar dat "leuke" jurkje blijft erin.

Er komen steeds meer koeien in de wei, blonde aquetaines toch Dick? En het koolzaad wat je hier veel ziet komt steeds iets meer in bloei. Eten onderweg bestaat vooral uit stokbrood met "la vache qui rit", camembert stinkt te veel in de tas. Een appel, een banaan, mueslireep. En als er 's avonds voor je wordt gekookt is dat een kadootje. Anders is het gewoon een magnetronmaaltijd met een tomaatje of zo. Maar alles smaakt lekker als je honger hebt.

Vannacht weer veel gedroomd. Wel jammer, want bed, omgeving en wijntje hadden z'n werk moeten doen. Rare dromen die me zo helder voor ogen staan dat ik het bijna kan tekenen. Over twee kindjes die door een beetje mijn schuld heel diep vallen. Eentje gelijk dood, de ander niet, maar daar moet ik weer heel de tijd afscheid van nemen want het kan niet blijven leven.

Wie het weet mag het zeggen....
En nog een andere; bij een grote brand gekozen met een ex-partner om maar in een ruimte te gaan zitten, alle naden dicht te plakken en wachten tot de brand over is in de hoop dat er voldoende zuurstof is voor allebei.
Best vermoeiend hoor, al dat gedroom, zeker als je overdag moe wordt van het lopen. Herkenbaar pap?

Maar het lopen is weer oké. Ik kom karren, draadhaspels en opknappertjes tegen, Bennie. En je kan zo aan de slag als vrijwilliger in een pelgrimshuis. Wat zouden ze blij zijn met jou, en ik denk dat jij het ook leuk zou vinden.

De koffie is op, en ik moet weer door. Dit is het voor vandaag. Ik hoop dat het een beetje leuk blijft om te lezen. Het wandelen brengt niet al te veel variatie, maar alles eromheen voor mij des te meer.
Groetjes net

  • 11 April 2015 - 12:18

    Astrid:

    Je doet het fantastisch meid! Je bent al 2 weken onderweg.
    Wat een avontuur. En die dromen? Tja..............
    Dat een paar grammetjes wat uit kunnen maken in je rugzak.
    Ik mag aanemen dat jouw eigen grammetjes ook een beetje slinken?:-)

  • 11 April 2015 - 15:24

    Mar:

    Ha die netje,
    Ik ben weer bij met lezen, tis hier akelig druilerig weer na een hele week lente! Net terug van Bert v.L. om nog es foto´s te maken. Die gaat jou ook volgen dus. Leuk he, dat al die mensen zo met je meereizen...
    Goed dat je alles opschrijft, het zou idd niet te doen zijn om alles achteraf te vertellen. En dan dat dromen... je leeft gewoon een dubbel leven, als ze maar wat vrolijker waren.... Je hebt toch wel je tabletten weer he(vraagteken)( nog steeds geen goeie leestekens). Alles goed hier verder met iedereen.
    liefs mar

  • 11 April 2015 - 22:04

    Briëlle:

    dat leuke sandwich jurkje van de kringloop Jeanette?
    Die moet je er zeker in houden, neemt echt geen plaats in.
    lVeel brocante in die streek hé, gelukkig ben je aan de wandel, kun je niks meenemen, nog maar eens teruggaan met de auto en dan brocante markten afstruinen?

  • 12 April 2015 - 10:15

    Petra:

    Hoi hoi Jeanette Ik lees nu vandaag voor t eerst al je verslagen heb ze gelijk allemaal gelezen zo bewonswaardig niet normaal. Echt fantastisch. Chapeau !!!!

  • 12 April 2015 - 20:14

    Lia Den Ouden:

    Lieve Jeannette,ik bewonder je. Dat dromen komt misschien omdat je nu overdag veel tijd om na te denken lopende weg.En je gaat s'nachts gewoon verder. Maak je er niet te druk om.In ieder geval, je bent nog niet stilgevallen. Goed van je,en alles doet het nog. Wat heeft een mens eigenlijk weinig nodig.Je kunt drie maanden weg met een rugzak. Ik denk dat ik eens ga ruimen.
    Liefs, xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Corbigny

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2015

Dag 81 nawoordje

12 Juni 2015

Vrijdag dag 76

11 Juni 2015

Dag 75

10 Juni 2015

Kleintje 74

10 Juni 2015

Dag 74
Jeannette

Ik ben Jeannette, Zeeuws van geboorte, nu import Brabants. Ik ben 51 jaar, heb vier kinderen en ben verpleegkundige van beroep. Ik werk in hospice Roosdonck in Roosendaal. Ik woon samen met Ben, en met de kippen, konijnen, poezen en varkens, in een bosje bij Loon op Zand. En nu ga ik voor drie maanden wandelen van Reims naar Santiago, omdat ik eens wil ervaren hoe het is om helemaal op mezelf aangewezen te zijn. Drie maanden uit mijn fijne gewone leven stappen, gewoon omdat het nu kan en ik dit al voelde borrelen voor een lange tijd. Ik vertrek 29 maart.

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 567
Totaal aantal bezoekers 33335

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 30 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: