Dag 18 - Reisverslag uit Augy-sur-Aubois, Frankrijk van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Augy-sur-Aubois, Frankrijk van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu

Dag 18

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

15 April 2015 | Frankrijk, Augy-sur-Aubois

Woensdag de 15de. Ik ben de dagen en telling soms kwijt, dus dit is voor mezelf.

Gister was het gezellig in Nos Repos. Met vier Nederlanders, twee franzosen en ik is er altijd wel een praatje. Gespreksstof genoeg, en echt niet alleen over de camino en lopen.
Schoenen geschrobt en in het vet gezet (dankjewel voor je potje met vet, Aik). En er is lekker Hollands gekookt, aardappelen, bloemkool en kip. Het restje kip ging in zakjes voor de volgende dag mee in de rugzak.

Slapen in een grote slaapzaal voor 15 man met z'n drietjes, dus lekker de ruimte.

Vandaag had ik een lange tochtte gepland, dus ik zou als enige iets na zessen ontbijten. Maar ook Helene en de Parijzenaar waren al op. Toch alleen om half zeven de deur uit. En dan is de dag op z'n mooist. Gister maakte ik een foto van de zonsondergang, vanmorgen een van de zonsopgang. En als het zo vroeg is zijn er ook weer reetjes te zien.
Om half acht zat ik alweer aan de kippenpoten.

Maar al snel stond de zon hoog en het werd een warme dag, zo'n 28 graden. De route ging over vlak land en zo'n beetje continue langs het canal de Berry. Door hoog gras, over flinke onregelmatige keien en van een saaiheid....tuurlijk blijft de omgeving mooi, maar een beetje afwisseling kan geen kwaad voor een heldere geest.

Niet iedereen vindt de rivier zo saai, zie de foto van de man met vis. Een karper van tien kilo!

Maar blik op oneindig, de loopstokken er weer eens bijgepakt, en gedacht aan alle mensen (vooral de paar die ik ken) die dit graag zouden doen en niet of nooit meer kunnen.

Op een gegeven moment heb ik mezelf de opdracht gegeven om de sluiswachtershuisjes te gaan fotograferen. Er zijn heel veel sluizen in het kanaal (geen bootje gezien trouwens) en daar staan de leukste huisjes bijgebouwd. Ik was alleen de leukste al gepasseerd toen ik ermee begon.

Uiteindelijk in de stad Saint-Amand-Montrond aangekomen. Eerst veel oud, pittoresk mooi. Maar daarna gelukkig ook wat winkeltjes voor wat fruit (hartstikke biologisch, ik kreeg er gelijk iets voor m'n spieren en een drankje bij), en een echte salon de the. Lekkerlekker.

Toen nog even doorgelopen naar Bouzais, en daar stond na 38 km mijn pelgrimsherberg. Ik deel de slaapkamer met een Amsterdams koppel en een Groninger. We zijn allemaal gaar en moe van de warmte. Na een goed linzenmaal en Frans kaasje is het verhaaltjestijd en dan weer zo naar bed. Ik voel het afkoelen, hier buiten op het bankje.
Dag weer.

  • 15 April 2015 - 20:52

    Dannis:

    Zo een topprestatie.

    Paul en ik iets eerder zijn langs je herberg gekomen, ziet er mooi uit.
    Wij zijn tot het stadje ervoor gekomen. Moest in mijn tent slapen. Mooi weer maar viel niet mee.
    Nu lekker in hotel. 35 euro incl. ontbijt. en diner, eenvoudig maar wel lekker even de verwennerij.

    Kippenpoten zo vroeg is niet goed dame. Je broeken gingen ruimer zitten dus niet te vaak doen.

    Geniet van de omgeving en van jezelf.
    Groetjes Dannis

  • 15 April 2015 - 22:55

    Astrid:

    Ja we hebben bewijs van je jurkje! Staat op de foto. Hi hi.
    Dat graspad langs het water, prachtig. Ik proef de vrijheid en ruik de natuur, de lente.
    Toch wel jaloers. Ik zou het zo willen maar of ik het zou kunnen?

  • 16 April 2015 - 12:33

    Karien:

    Hoi Jeanette,

    Het blijft leuk om te lezen wat je onderweg allemaal tegenkomt en waar je gedachten allemaal naar toe flitsen als je de hele dag het rustige tempo hebt van wandelen. Ik herken er veel in.
    Blijf vooral schrijven hoor.

    Groetjes Karien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Augy-sur-Aubois

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2015

Dag 81 nawoordje

12 Juni 2015

Vrijdag dag 76

11 Juni 2015

Dag 75

10 Juni 2015

Kleintje 74

10 Juni 2015

Dag 74
Jeannette

Ik ben Jeannette, Zeeuws van geboorte, nu import Brabants. Ik ben 51 jaar, heb vier kinderen en ben verpleegkundige van beroep. Ik werk in hospice Roosdonck in Roosendaal. Ik woon samen met Ben, en met de kippen, konijnen, poezen en varkens, in een bosje bij Loon op Zand. En nu ga ik voor drie maanden wandelen van Reims naar Santiago, omdat ik eens wil ervaren hoe het is om helemaal op mezelf aangewezen te zijn. Drie maanden uit mijn fijne gewone leven stappen, gewoon omdat het nu kan en ik dit al voelde borrelen voor een lange tijd. Ik vertrek 29 maart.

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 33324

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 30 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: