Nog een stukje 38 - Reisverslag uit Bazas, Frankrijk van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu Nog een stukje 38 - Reisverslag uit Bazas, Frankrijk van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu

Nog een stukje 38

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

05 Mei 2015 | Frankrijk, Bazas

Ik zit hier lekker te internetten met Dom en Fifi, weer helemaal bij. Vanmiddag de stad in geweest, mooi en oud. En wat een Fransman ook zei, leeg en vervallen. Voor ons als tourist mooi, maar als je hier woont niet makkelijk.

Drie verschillende terrassen gehad. Lekker lezen. Dat boek (het hout) moet wel geschreven zijn door iemand binnen het kloosterleven. Naast de gruwelijke ellende zit er toch ook humor in, dat ik er af en toe hardop bij moet lachen.

Ik heb me ook nog eens ingelezen over de geschiedenis van "Santiago" wat Spaans is voor de apostel "Jacobus". En "Compostela" is de vindplaats van zijn resten. En daar is een kerk gebouwd, vandaar de pelgrimstocht daarheen, al van honderden jaren geleden. Heel veel verhalen, mythen, sagen, geschiedenis hieromheen. Maar eigenlijk heb ik daar niet zoveel mee.
Dan komt het toch weer veel neer op moord- en doodslag en menselijk landjepik uit naam van het geloof. En dan met het boek erbij wat ik aan het lezen ben, dan zit het goede in de mens of niet. Maar wat is het geloof misbruikt.

Ik moest het even kwijt.
Maar zoals Carla al zo mooi zei, we vieren de vrijheid. En zolang er nog zoveel mensen niet vrij kunnen leven, is er nog veel te doen.

Tot zover mijn stichtelijke bijdrage op Bevrijdingsdag...

  • 05 Mei 2015 - 19:34

    Lia Den Ouden:

    Lieve Jeannette,jij viert wel op een heel byzondere manier VRIJHEID. Vrij van alle dagelijkse bekommeringen en beslommeingen . Zo leven dieren ook eigenlijk. Op weg naar hun prooi.Eten, slapen en veel bewegen.
    Wat een vrijheid.
    Toffe meid,liefs, gewoon doorgaan, en op tijd wat innemen tegen de griep.
    Liefs Lia xxx

  • 05 Mei 2015 - 19:38

    Dineke:

    Hey...ben ook bezig in Het hout...bijzonder verhaal inderdaad.
    Lekker een middagje lezen? Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Bazas

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2015

Dag 81 nawoordje

12 Juni 2015

Vrijdag dag 76

11 Juni 2015

Dag 75

10 Juni 2015

Kleintje 74

10 Juni 2015

Dag 74
Jeannette

Ik ben Jeannette, Zeeuws van geboorte, nu import Brabants. Ik ben 51 jaar, heb vier kinderen en ben verpleegkundige van beroep. Ik werk in hospice Roosdonck in Roosendaal. Ik woon samen met Ben, en met de kippen, konijnen, poezen en varkens, in een bosje bij Loon op Zand. En nu ga ik voor drie maanden wandelen van Reims naar Santiago, omdat ik eens wil ervaren hoe het is om helemaal op mezelf aangewezen te zijn. Drie maanden uit mijn fijne gewone leven stappen, gewoon omdat het nu kan en ik dit al voelde borrelen voor een lange tijd. Ik vertrek 29 maart.

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 33311

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 30 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: