Dag 42 precies zes weken - Reisverslag uit Hagetmau, Frankrijk van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu Dag 42 precies zes weken - Reisverslag uit Hagetmau, Frankrijk van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu

Dag 42 precies zes weken

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

09 Mei 2015 | Frankrijk, Hagetmau

's Avonds nog even de stad in geweest, Mont-de-Marsan. Toch een mooie stad, veel terrasjes. Het is altijd wel even lekker om nog even te bewegen op andere schoenen en zonder rugzak.
Gek, maar zonder rugzak heb ik nu pijn in m'n rug.

Met z'n vieren geslapen in de refuge met behoorlijk wat verkeerslawaai. En als ik dan hoor dat Ad binnen de korste keren slaapt, word ik nog wakkerder.
Om zes uur staan de eersten op, ik om half zeven.
En dan is het lopen, en niks anders. Beetje constant dreigend weer, of er onweer komt. Maar het kwam niet.
Geen leuke ontmoetingen. In Sainte-Sever even pauze en wat lekkere boodschappen.

Ik zoek als ik de stad uit kom een iets kortere route langs een rustige autoweg, maar m'n richtingsgevoel in een stad is belabberd. Dus de gewone route gevolgd plus extra kilometers.

Ik ga als enige door naar Hagetmau, wat zoiezo 32 km is. Eind van de route doen m'n voeten en knie zo zeer dat ik aanbel voor een chambre d'hote. Vijfenvijftig euro, nou, dan worstel ik nog wel even.

In Hagetmau eerst weer een rekverband voor m'n knie gekocht. Daarna naar het zwembad om een code voor de refuge, en dan weer helemaal terug om naar de refuge te gaan. Lekker zo aan het eind van de route. Maar met lekker eten in mijn tas en het vooruitzicht van douche en boek, doe ik nu even een cafeetje om het beetje niks toch te delen.

Ik ben moe. Van half 8 tot half 6 onderweg geweest. Morgen wat minder, alhoewel, nu ik in mijn boekje kijk is Orthez ook minimaal 28. Ik zie wel. Ik heb toch niks meer gereserveerd.
Klink ik nou een beetje saai, suf? Nou ja, zo voelt het ook wel eens.
Morgen Moederdag, he moeders. Ik heb je al gesproken. En mijn kinderen gaan gezellig naar Ben.
Groetjes weer.

Ps zag je die foto in de kerk met die twee touwen. Het is dat ik me zo keurig kan beheersen....

  • 09 Mei 2015 - 20:49

    Dannis:

    Hoi, morgen zie je de Pyreneeën. Geniet ervan maar je gaat die de komende dagen nog vaker zien. Mooie opvang in Orthez. Met diverse supermarkten.
    Geniet ervan.
    Groetjes Dannis

  • 10 Mei 2015 - 11:49

    Mar:

    Wat dan, had je nog willen gaan slingeren met je zere lijf, na 28 km? Je voetjes zagen er trouwens niet echt soepel meer uit idd. Ik ga dus wel moederdag vieren in Waarde, in Souburg hoef ik niet te gaan zitten wachten ;) Ik ga je nog even mailen en wens je sterkte met je zere knie, je hebt ze hard nodig als je de Pyreneeen op/door moet.
    Fijne dag nog xxx

  • 11 Mei 2015 - 15:22

    Lia Den Ouden:

    Foei Jeannette,alleen al de gedachten. Even doorzetten. Je moet ergens over een hobbel,lukt wel. Ik heb vertrouwen in je. Liefs een fan xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Hagetmau

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2015

Dag 81 nawoordje

12 Juni 2015

Vrijdag dag 76

11 Juni 2015

Dag 75

10 Juni 2015

Kleintje 74

10 Juni 2015

Dag 74
Jeannette

Ik ben Jeannette, Zeeuws van geboorte, nu import Brabants. Ik ben 51 jaar, heb vier kinderen en ben verpleegkundige van beroep. Ik werk in hospice Roosdonck in Roosendaal. Ik woon samen met Ben, en met de kippen, konijnen, poezen en varkens, in een bosje bij Loon op Zand. En nu ga ik voor drie maanden wandelen van Reims naar Santiago, omdat ik eens wil ervaren hoe het is om helemaal op mezelf aangewezen te zijn. Drie maanden uit mijn fijne gewone leven stappen, gewoon omdat het nu kan en ik dit al voelde borrelen voor een lange tijd. Ik vertrek 29 maart.

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 33300

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 30 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: