Dag 43 - Reisverslag uit Orthez, Frankrijk van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu Dag 43 - Reisverslag uit Orthez, Frankrijk van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu

Dag 43

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

10 Mei 2015 | Frankrijk, Orthez

Wat kan ik toch opknappen van een nacht lekker slapen met pijnstillers (en veel zweten) en een lekker maaltje. Soep, eieren en een rolletje van een Indisch kraampje. Ik ben weer als bijna nieuw. Ik had trouwens de hele refuge voor mezelf. Met wasmachine en droger voor 5 euro 50.

Vandaag naar Orthez gelopen. Ik was nog maar net Hagetmau uit en ik zag de Pyreneeën. Ik moest ervan huilen. Zo ver gelopen, en dan zie je ze opeens. De hele dag zie ik de bergen nu als ik loop.

Ik kwam de Frans-Amerikanen tegen. Zij heeft veel pijn aan haar voet, dus ze gaan misschien een taxi nemen. Maar vanavond eten we samen in hun hotel. Waar ik nu mijn verhaaltje schrijf.

Het was heel erg warm vandaag, maar ik heb lekker gelopen, 28 km. Na vijf km heb ik Chantal ontmoet, een leuke belgse vrouw van 48, man en twee dochters thuis. Ze loopt de camino in etappes, loopt trouwens ook regelmatig in de bergen en het Pieterpad. Heel gezellig en makkelijk. We drinken koffie, houden een picknick en praten. Daardoor gaat het lopen ook snel.

Ze zoekt vooral rust en tijd voor haar zelf. Veel herkenning in hoe ze dingen beleeft en zorgt voor anderen. Twee jaar geleden heeft haar man een ongeluk gehad, val van vier meter hoog en op z'n hoofd terecht gekomen. In coma geraakt en er ook weer uitgekomen. Maar veel meegemaakt en daardoor ook sterk geworden met haar dochters. Wat heb ik dan een makkelijk leventje.

Ze bleef achter in een mooie gite twee km voor Orthez. Ik nog even door met even Ben en de kinders aan de lijn. Het is wel Moederdag he. Kletsnat van het zweet haal ik de sleutel van de refuge in het hotel en weer de hele refuge voor mezelf. Mooie plek, lijkt wel een oud kasteeltje.

En nu moet ik stoppen. Mijn aperitief staat voor mijn neus en David en Joan zitten op me te wachten.
Cheers...

  • 10 Mei 2015 - 22:35

    Anja Canters:

    Hallo Jeannette, eindelijk na 6 weken ben ik via Marion op je site! Wat een boeiende verslagen, wat ben je toch een doorzetter, kapotte voeten, griep en af en toe goed afzien maar jij gaat gewoon door, echt top. Tijdens het lezen van al je verhalen kom ik er nog meer achter hoe veelzijdig je bent. Vraag me af wat voor boek je nog eens gaat schrijven: een over reizen, spiritualiteit, historie of hou je het bij een roman. Lieve groetjes, fijne reis en veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Orthez

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2015

Dag 81 nawoordje

12 Juni 2015

Vrijdag dag 76

11 Juni 2015

Dag 75

10 Juni 2015

Kleintje 74

10 Juni 2015

Dag 74
Jeannette

Ik ben Jeannette, Zeeuws van geboorte, nu import Brabants. Ik ben 51 jaar, heb vier kinderen en ben verpleegkundige van beroep. Ik werk in hospice Roosdonck in Roosendaal. Ik woon samen met Ben, en met de kippen, konijnen, poezen en varkens, in een bosje bij Loon op Zand. En nu ga ik voor drie maanden wandelen van Reims naar Santiago, omdat ik eens wil ervaren hoe het is om helemaal op mezelf aangewezen te zijn. Drie maanden uit mijn fijne gewone leven stappen, gewoon omdat het nu kan en ik dit al voelde borrelen voor een lange tijd. Ik vertrek 29 maart.

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 33308

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 30 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: