Dag 50 en 51 - Reisverslag uit Estella, Spanje van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu Dag 50 en 51 - Reisverslag uit Estella, Spanje van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu

Dag 50 en 51

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

18 Mei 2015 | Spanje, Estella

Aan de ene kant heb ik weinig te vertellen omdat iedere dag op elkaar lijkt, maar ik krijg ook zoveel indrukken binnen dat ik niet weet waar te beginnen.

Gister een lange dag gelopen, 32 km. Over hoge bergen met windmolens en caminobeelden van staal. Er was ook echt heel veel wind. Puenta del Reina gezien en geproefd. Mooie oude gebouwen, heel anders dan in Frankrijk. Sobere kerken aan de buitenkant, maar binnenin is het allemaal goud wat klatert. Mooie oude bruggen. Lekkere pinxtos (zoiets geloof ik, bij ons tapas).

Overnacht in Lorca. Het is nu altijd slapen met meer en meer mensen, maar dat lukt best goed. Als je maar moe bent. Regelmatig laat ik bekenden achter en ontmoet ik nieuwe mensen. Ik hoor hun verhalen, vaak oppervlakkig omdat je elkaar niet lang spreekt. Maar wel gezellig. En dan weer door. Het is dus toch ook nog mogelijk om alleen te lopen en dat vind ik wel fijn.

Nu ben ik in Estella, onderweg naar Los Arcos. Ik heb bij de foto's een kaartje gedaan zodat het wat meer zegt. Mij zeggen die namen nl. niks, wat voel ik me onbekend hier.
Ik ontmoet net een Nederlandse hier op het terras. Voeten vol blaren. Maar zij heeft een sabbatical jaar, en we voelen allebei een beetje de angst voor het gewone geregelde leven met werk en vaste tijden en minder buiten zijn. Ik kom haar nog wel tegen, buurten we nog even verder.

Het is nu heel mooi zonnig hier, geen wolkje aan de lucht. De natuur is bijna nog uitbundiger dan in Frankrijk, bloeiende kamperfoelie, klaprozen, olijvenbossen, rozen, van alles.
En morgen wordt het weer heel ander weer, geven ze af. We zullen zien. Ik moet alleen nog een nieuwe onderbroek scoren. Ik heb er een op de waslijn laten hangen, nu alleen nog een halfnatte schone. Dat is wel het grootste probleem van deze dag denk ik, dus kun je nagaan, geen problemo en Espagne.

Heb trouwens Anita (vriendin) net gesproken. Zit hier ook in Spanje, net te ver om te zien, maar wel dichtbij.
Ik ga weer door.

  • 18 Mei 2015 - 10:33

    Lia Den Ouden:

    Lieve Jeannette,ook hier valt er weinig te vertellen. Maar bij ons blijft de omgeving hetzelfde,en dat is bij jou wel anders. Het wil hier nog maar niet zomeren. Ik ga ook een deel van de retraite volgen, dus ook een soort camina.Het gaat over mystica. Dus wel intressant.Ik probeer,maar dat is moeilijk voor mij de stilte wat op te zoeken. Veel loopplezier,
    Liefs Lia xxx

  • 18 Mei 2015 - 11:07

    Chantal:

    Hey Jeannette,
    Het gaat je goed daar in Spanje he. Vind ik fijn voor jou. En ja, je onderbroek achterlaten...de kans dat je die nog terugkrijgt is wel heeeeel klein, lijkt me. Maar oplossingen komen er altijd op de camino, dat weten we he. Geniet in ieder geval met volle teugen en hop naar Santiago he!
    Groetjes Chantal

  • 19 Mei 2015 - 00:52

    Lenie Maanicus:

    Eindelijk je verslagen kunnen vinden. Zeer interessant en je schrijft leuk.
    Als ik lees wat je allemaal ziet en meemaakt raak ik weer in de ban van het onderweg zijn.
    Geniet er van . Ik heb al sommige vorige verslagen van je gelezen en blijf je nu volgen.
    Veel groeten
    Lenie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Estella

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2015

Dag 81 nawoordje

12 Juni 2015

Vrijdag dag 76

11 Juni 2015

Dag 75

10 Juni 2015

Kleintje 74

10 Juni 2015

Dag 74
Jeannette

Ik ben Jeannette, Zeeuws van geboorte, nu import Brabants. Ik ben 51 jaar, heb vier kinderen en ben verpleegkundige van beroep. Ik werk in hospice Roosdonck in Roosendaal. Ik woon samen met Ben, en met de kippen, konijnen, poezen en varkens, in een bosje bij Loon op Zand. En nu ga ik voor drie maanden wandelen van Reims naar Santiago, omdat ik eens wil ervaren hoe het is om helemaal op mezelf aangewezen te zijn. Drie maanden uit mijn fijne gewone leven stappen, gewoon omdat het nu kan en ik dit al voelde borrelen voor een lange tijd. Ik vertrek 29 maart.

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 33336

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 30 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: