Dag 56 - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu Dag 56 - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu

Dag 56

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

23 Mei 2015 | Spanje, Burgos

Hoi,
Het wordt een kort verhaaltje, internet doet wreed moeilijk.
Goed, gister lekker gelopen in kou en wind. Halverwege kwam Marjan erbij en dat praatte gezellig weg in eigen taal. Marjan heeft vergelijkbare dingen meegemaakt in haar leven, en zodoende is er veel herkenning. We lopen 25 km naar Villafranca en vinden een auberge municipal.

We krijgen een bed in een kamer met tien stapelbedden. Als ik even lig te dutten onder mijn slaapzak vanwege de kou hoor ik wat Italiaans, Duits, Nederlands en Frans op de achtergrond. Wel gezellig, alles zo door elkaar.

's Avonds eten we in een voor ons doen luxe restaurant, samen met Roel, een prima pelgrimsmenu.

En de volgende dag is net zo koud, maar met minder wind. We klimmen omhoog en zakken later weer af richting Burgos. Overnachting in een fijne auberge in Cardenuela Riopico, op een tweepersoonskamer met Marjan. Nog 15 km naar Burgos te gaan.

We eten met 18 pelgrims een prima maal en krijgen daarna muziek van een pelgrim. Hij speelt op een middeleeuws instrument en zingt hierbij. Stemmig en mooi.

Vandaag Albert ontmoet. Een Nederlander die al lang onderweg is vanuit België. Hij heeft er een beetje genoeg van en wil zo snel mogelijk in Santiago aankomen en dan naar huis. Hij vindt de camino in Spanje een circus, vindt het koud en ergert zich aan de mensen die te vroeg opstaan. Hij ziet er even de lol niet meer van in. Hopen dat ie die lol nog wel een beetje terugvindt, anders wordt het een zware 500 km.

Ik heb het verder wel prima. Op tijd koffie, lekker eten, lekker lopen, omgeving blijft verrassen. En af en toe een gezellig praatje, terwijl ik me toch makkelijk in mezelf kan terugtrekken. Ik leer het wel hoor.

  • 24 Mei 2015 - 07:13

    John:

    loop ze lekker , de stemming en omstandigheden zijn prima lees ik. Geniet er van en groetjes uit Bergen.
    John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Burgos

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2015

Dag 81 nawoordje

12 Juni 2015

Vrijdag dag 76

11 Juni 2015

Dag 75

10 Juni 2015

Kleintje 74

10 Juni 2015

Dag 74
Jeannette

Ik ben Jeannette, Zeeuws van geboorte, nu import Brabants. Ik ben 51 jaar, heb vier kinderen en ben verpleegkundige van beroep. Ik werk in hospice Roosdonck in Roosendaal. Ik woon samen met Ben, en met de kippen, konijnen, poezen en varkens, in een bosje bij Loon op Zand. En nu ga ik voor drie maanden wandelen van Reims naar Santiago, omdat ik eens wil ervaren hoe het is om helemaal op mezelf aangewezen te zijn. Drie maanden uit mijn fijne gewone leven stappen, gewoon omdat het nu kan en ik dit al voelde borrelen voor een lange tijd. Ik vertrek 29 maart.

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 33319

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 30 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: