Dag 65 - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu Dag 65 - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu

Dag 65

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

01 Juni 2015 | Spanje, Astorga

Je zou denken is er nog wat te vertellen...
Nou, altijd hoor.
Gisteravond nog een pelgrimsbijeenkomst met de pastor. Caminoredenen in allerlei talen en een gebed in 't Spaans. Een vader en zoon uit Amerika lopen samen, een Ier loopt omdat z'n vriend zelfmoord heeft gepleegd, een spaans stel loopt gewoon voor het plezier etc.

Vandaag kom ik de Ierse jongen weer tegen. We hebben al een "band" omdat onze vieze was samen in de machine zat. En ik alles ook van hem heb opgehangen. Hij heeft het duidelijk moeilijk met het verlies van z'n vriend. Hij is zelf journalist, ook tijdens het lopen nog aan het werk, en schrijft vooral over de politiek in z'n land. Maar hij wil af van het alleen maar werken, in het weekend drinken en weer werken. Een mooie jongen met trieste ogen en een joekel van een wond aan z'n hiel...

Het is weer mooi weer. Vroeg begonnen (mensen staan ruim voor zes uur op!?!), dus al bijtijds in Astorga. Ik heb een poosje samen gelopen met Woad (dacht ik) uit Israël. Hij is de jongen die in dienst heeft gezeten. Hij geeft een hele andere kijk op Israël en Palestina, omdat hij daar woont en is opgegroeid. En ik geloof niet dat er een "gelijk" is als het om de visies op dit land gaat.

Hij heeft moeten vechten, is mensen verloren en heeft zelf twee mensen gedood. Hij ziet de "problemen" waar mensen hier mee worstelen niet als problemen. Wat heeft hij al veel meegemaakt met z'n 23 jaar.

Ik durf het bijna niet meer te schrijven, maar ik zit op een terras met koffie en een chocoladebroodje. Een Spaanse Bask heb ik gevraagd een slaapplek voor me te reserveren, 12 km verderop. Dus dat is ook geregeld.

En het is weer feest thuis; 12 nieuwe kuikentjes erbij. Het wordt druk op de boerderie.

  • 01 Juni 2015 - 17:26

    Lia Den Ouden:

    Voor jou lieve Jeannette is er nog wel een plaatsje.Wat hoor je veel levenservaringen,al had je al zoveel levenswijsheid,het kan altijd nog erger.Wat een leerschool alweer. Nog even dan kun je met al die verhalen weer verder. Misschien is daar de camino wel voor bedoeld. Om te relativeren,te kunnen luisteren,en zelfrefexie. Nog even, groetjes xxxx

  • 01 Juni 2015 - 19:39

    Petra En Bram:

    Ha Jeannette,

    Weer even "bij' gelezen. Schiet al aardig op, bijzonder hoor hoe je het doet !
    Weet je, jij verheugd je op je einddoel Santiago en het weerzien met Ben, heel begrijpelijk hoor, en we zullen ook blij zijn voor je als het eenmaal zo ver is, maar van ons mag je wat langzamer gaan hoor, want wat zullen we je verhalen gaan missen .....
    Geniet van de nog komende kilometers !

    Lieve groet,
    Petra en Bram

  • 02 Juni 2015 - 16:06

    Joke Van O.:

    Hallo, Jeanette,

    Geweldig, dat je deze voettocht zo doortastend aflegt. Je zult vast wel eens denken/voelen dat het niet altijd gemakkelijk is, zowel qua fysiek als wat je geest aangaat. En je bent er nog niet. Het kan nog wel eens wat moeilijk worden, maar als je straks weer terug bent, kan het ook wel weer eens zijn dat je wat heimwee hebt naar de tijd die je nu doormaakt.
    Maar spijt zul je er niet van hebben. Dat kan ik me tenminste niet voorstellen.
    Met het einde bijna in zicht (voor jou) hoop ik je na de vakantie weer in Roosdonck te mogen begroeten. Toi, toi. Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Astorga

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2015

Dag 81 nawoordje

12 Juni 2015

Vrijdag dag 76

11 Juni 2015

Dag 75

10 Juni 2015

Kleintje 74

10 Juni 2015

Dag 74
Jeannette

Ik ben Jeannette, Zeeuws van geboorte, nu import Brabants. Ik ben 51 jaar, heb vier kinderen en ben verpleegkundige van beroep. Ik werk in hospice Roosdonck in Roosendaal. Ik woon samen met Ben, en met de kippen, konijnen, poezen en varkens, in een bosje bij Loon op Zand. En nu ga ik voor drie maanden wandelen van Reims naar Santiago, omdat ik eens wil ervaren hoe het is om helemaal op mezelf aangewezen te zijn. Drie maanden uit mijn fijne gewone leven stappen, gewoon omdat het nu kan en ik dit al voelde borrelen voor een lange tijd. Ik vertrek 29 maart.

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 33317

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 30 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: