Dag 81 nawoordje - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu Dag 81 nawoordje - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu

Dag 81 nawoordje

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

17 Juni 2015 | Spanje, Fisterra

He, was maar een grapje hoor, dat ik niet meer zou schrijven. Ik heb nog een klein nawoordje.

Zaterdag hadden Ben en ik een tv-waardig hello-goodbye momentje op het vliegveld. En de volgende dag zijn we samen Santiago uitgewandeld. De eerste dag voor Ben, gelijk 35 km. In de overlevingsstand, zoals echte commando's doen als ze niet af willen gaan. En hij ging als een speer.

Heel anders en gezellig om samen te lopen. Minder camino-achtig, al kom ik nog wel een bekende (Denis) tegen. Maar meer echt samen en alle tijd om bij te praten over onze solo-ervaringen. Voor Ben thuis was het een lastige periode van alleen zijn, voor mij een ervaring dat ik heel goed alleen kan zijn. Al is op reis zijn natuurlijk wel anders.

En nu gaan we die twee weer in mekaar ritsen. Beetje olie d'r bij....

Een echte caminoganger wordt Ben niet, want hij leent niet eens z'n wc-papier uit. En roept ook niet zo scheutig hola en buen camino. Maar moppert niet over een stapelbed.

Nu zijn we in Finisterre, aan het "einde" van de wereld. Een hele mooie plek, eindeloze oceaan. Met weer de hele dag zon, bofkonten dat we zijn. We gaan nog 30 km lopen naar Muxia en dan hebben we samen 120 km gelopen. Een mooi einde van de reis, en lekker zaterdag samen naar huis.
En nu stop ik wel echt hoor, al heb ik ook een heel boeiend dagelijks leven.
Groeten van ons allebei.

  • 17 Juni 2015 - 20:41

    Ella Koeman:

    We zullen je verhalen missen hoor. Chapeau nogmaals voor deze prestatie. Wat leuk dat Ben ook nog een stuk meeloopt.
    Nog lekker even relaxen en dan weer naar huis.
    Heel veel plezier samen en een goede terugreis naar 'het Bosje'

    Groeten Ella en Vic

  • 17 Juni 2015 - 20:56

    Lia Den Ouden:

    Welkom thuis gewenst vanuit Zweden. Ik zal het gaan missen,maar we kunnen een briefwisseling beginnen. Veel groetjes van Jos en Ella en Lia

  • 19 Juni 2015 - 20:03

    Marion:

    Jeannette, geweldig MENS en collega,
    hoe kun je nu mopperen over die paar kilometer vanuit je bosje naar ons mooie Roosdonck als je er op deze manier zoveel meer hebt getrotseerd? Zijn we niet allemaal een leven lang op reis?
    Mooie reis verder en zo nodig start ik een handtekeningenactie om je te houden...
    Hartegroet, Marion.

  • 22 Juni 2015 - 13:53

    Astrid:

    Oh, ik had dit laatste bericht helemaal gemist!
    De eerste dagen uit weemoed en gewoonte, maar tevergeefs, op je blog gekeken.
    En nu uit nieuwsgierigheid nog eens op je icoontje geklikt.
    Mooi zoals Ben nu aan den lijve ervaart wat jij hebt gedaan. Dat spreekt meer dan al je verhalen.
    Welkom thuis en tot straks op de afdeling!
    Wij werken die dag samen maar we houden het rustig, geen welkomsceremonie oid. Dat wil je denk ik niet hebben na wat we allemaal gelezen hebben.

    Groetjes
    Astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Fisterra

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2015

Dag 81 nawoordje

12 Juni 2015

Vrijdag dag 76

11 Juni 2015

Dag 75

10 Juni 2015

Kleintje 74

10 Juni 2015

Dag 74
Jeannette

Ik ben Jeannette, Zeeuws van geboorte, nu import Brabants. Ik ben 51 jaar, heb vier kinderen en ben verpleegkundige van beroep. Ik werk in hospice Roosdonck in Roosendaal. Ik woon samen met Ben, en met de kippen, konijnen, poezen en varkens, in een bosje bij Loon op Zand. En nu ga ik voor drie maanden wandelen van Reims naar Santiago, omdat ik eens wil ervaren hoe het is om helemaal op mezelf aangewezen te zijn. Drie maanden uit mijn fijne gewone leven stappen, gewoon omdat het nu kan en ik dit al voelde borrelen voor een lange tijd. Ik vertrek 29 maart.

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 2762
Totaal aantal bezoekers 33322

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 30 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: