Eerste dag - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

29 Maart 2015 | Frankrijk, Reims

Zo, dag 1 zit er bijna op. En ik moet zeggen, het was een pittige start. Eerst afscheid genomen van Ben. En dat kunnen we wel goed hoor. Beetje rekken in de b&b, toen naar de kathedraal (de eerste stempel gekregen), nog een koffietje, even plassen. Ja, en dan om half elf is het echt tijd om te vertrekken. Kusjekusje nog een kusje en dan lopen we volgens afspraak ieder een kant op. Het regent behoorlijk, dus als een rood wapperend gevaar (dankjewel Karien) begin ik langs het kanaal van Reims. Met aan de andere kant een rivier. Gister de rugzak nog wat leger gemaakt, maar het is toch een behoorlijk gewicht op m'n schouders.
Na nog geen vijf kilometer loop ik al een poosje gelijk op met een man zonder rugzak. Hij woont in Cormontrueil en vraagt of ik zin heb in koffie. Nou, in dat weer heb ik bijna alles over voor warme koffie, dus even afgeweken van de route. Met m'n steenkolenfrans natuurlijk gelijk een diepgaand gesprek gevoerd en in z' n kleine huisje vertelt Didier al gauw over z'n drie vrouwen en vijf kinderen en z'n werk in de champagne. Erg gezellig, ik aan de koffie en hij aan de whiskey. Het eten sla ik af en ik ga weer terug naar de route. (zie je, niks eng hè mam, al ben ik goed van vertrouwen).
Daarna door de champagnewijngaarden gelopen, langs de spoorlijn van de tgv, door de bossen, in de blubber tot bijna m'n enkels. Wat ben ik blij met m'n loopstokken. Er is nog niet veel verhevens aan m'n tocht, toch wel erg vaak "kut zeg" en "shit" gemompeld.
Uiteindelijk in Champillon bij mijn b&b aangekomen. Een heerlijk kamertje helemaal voor mezelf, met in een ruimte alles wat ik nodig heb (douche, bed, wc, verwarming). Ik weet, dit is luxe. Met de eigenaar een wortelsoep met brood, kaas en ei gegeten en wederom een praatje Engels/Frans. Koetjes, kalfjes en champagne. Ik ga nog geen flesje openknallen, want ik hou er niet van en echt iets te vieren heb ik nog niet. Lekker slapen zo met sudocreme op de schouders en rug (normaal smeer ik het bij anderen op de billen), de storm om het huis en de wekker op half acht. Vakantie!!

  • 29 Maart 2015 - 20:29

    Dineke:

    Wow, wat een begin he! Heb al veel aan je gedacht met dat slechte weer. Maar je zoekt je gezelschap wel lees ik....slaap lekker straks!

  • 29 Maart 2015 - 21:14

    Astrid:

    Ga je nou al met vreemde mannen mee?! Oh oh waar gaat dat naar toe!


    Naar Santiago natuurlijk :)

  • 29 Maart 2015 - 22:01

    Dirk En Briëlle:

    top gedaan! Hebben aan je gedacht vanuit ons warme huis terwijl de regen langs de ramen stroomde en de wind om het huis gierde...
    heel leuk dat we je kunnen volgen, succes morgen!
    D&B

  • 30 Maart 2015 - 05:34

    Yvonne Willemse:

    Hey lieve Jeannette,
    je bent van start.....TOP. Het avontuur kan beginnen. Met nog een dik anderhalf uur op de klok rond ik hier mijn laatste nachtje af. Wat heerlijk voor jou dat je voorlopig niet aan werken hoeft te te denken. Maar zoals ik lees is het voor jou ook flink werken met die zware rugzak op je rug. Dus op tijd een sudootje erop...doet wonderen weet je wel uit ervaring. Hopelijk een goeie nachtrust gehad en weer met frisse moed in je loopschoenen om weer wat kilometers te gaan maken. GENIETEN he!!!!! Het is je zo gegund. Ik ga je volgen...leuk om van je avontuur mee te mogen genieten. Hou je taai en goed uitkijken daar!
    Groetjes vanuit het ook natte Roosendaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Reims

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2015

Dag 81 nawoordje

12 Juni 2015

Vrijdag dag 76

11 Juni 2015

Dag 75

10 Juni 2015

Kleintje 74

10 Juni 2015

Dag 74
Jeannette

Ik ben Jeannette, Zeeuws van geboorte, nu import Brabants. Ik ben 51 jaar, heb vier kinderen en ben verpleegkundige van beroep. Ik werk in hospice Roosdonck in Roosendaal. Ik woon samen met Ben, en met de kippen, konijnen, poezen en varkens, in een bosje bij Loon op Zand. En nu ga ik voor drie maanden wandelen van Reims naar Santiago, omdat ik eens wil ervaren hoe het is om helemaal op mezelf aangewezen te zijn. Drie maanden uit mijn fijne gewone leven stappen, gewoon omdat het nu kan en ik dit al voelde borrelen voor een lange tijd. Ik vertrek 29 maart.

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 33408

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 30 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: