Dag 10 - Reisverslag uit Chablis, Frankrijk van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Chablis, Frankrijk van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

08 April 2015 | Frankrijk, Chablis

Al een verslagje vroeg op de dag. We zijn in Cravant, ruim 20 km onderweg. En na Cravant komen er geen plaatsen met winkels meer. En hier zijn ze pas om vier uur weer open. Dus koffie gedronken, naar de Mairie voor internet en naar de andere kant van het stadje gestuurd naar een toeristenbureautje.

Allemaal niet erg, het lijkt wel hoogzomer. Maar zo komen er wel wat kilometers en zweetdruppeltjes bij. En gebarsten lippen, zere grote tenen etc.

Maar nu in alle rust op het gras met een blikje fris wat schrijven.

Goeie nacht gehad met oordoppen. Lag misschien ook aan de fles rode wijn van de avond. Onze hospita niet meer gezien (ook geen nachtmerries van jampotglazen en stinkende adem) en zonder afscheid om half acht vertrokken.

Hoe je ook ontvangen wordt, het is natuurlijk bijzonder dat iedereen je zomaar ontvangt om te slapen en zo. Geen kwaad woord over hospita's ;)

Goed gelopen, steile heuvels, flinke dalen. Een postkantoor helemaal leeggekocht; de laatste negen postzegels meegenomen.

Ga ik nu jou, Trudy, even bedanken voor het lenen van je man voor een paar dagen. Zoals jij veel beter weet, goed gezelschap om te lopen, te praten, te eten en te lachen. Maar vanaf Vezelay gaan we weer ieder dezelfde, maar wel ons eigen weg.

Het is soms onlogisch om niet samen te lopen omdat je dezelfde afstand loopt en op dezelfde plek slaapt. Maar op een gegeven moment kies ik, en ook Dannis er weer voor om alleen te lopen. Je beleeft het alleen lopen toch weer anders. En het gemis aan gezelschap en in je eigen "flow" komen, is ook een doel op zich met deze reis. Steeds leren loslaten, ook wat je onderweg ontmoet.
En dat voelt goed.

Komt bij dat die lange benen van Dannis me soms net iets te hard gaan. Dus morgen adieu. En voor jou Trudy, hou vol, nog een paar maandjes solo en die leukerd van je komt terug als een verwilderde bosaap.

Het doel voor vandaag is Bessy-sur-Cure, nog 10 km. Daar gaan we overnachten in een gemeenteherberg. Verder is daar niks. Morgen door naar Vezelay en dan is m'n eerste boekje uit. Dan zitten de eerste 290 km erop. En ik heb er enorm van genoten.

Dagelijks contact gehouden met Ben, en dat is fijn. Maar de dagen zijn zo verrassend en gevuld en het buiten zijn en lopen is zo lekker, dat ik van gemis niet echt kan spreken. Ik denk natuurlijk vaak aan thuis, en aan de kinderen en de beestjes en alles. En het is goed om te weten dat dat er is om naar terug te keren. Maar voorlopig nog een poosje door.

Onderweg zie ik ook wel beestjes, herten, roofvogels, hazen, een zwijn... En mensen aan het werk in de wijngaarden, wat een zwaar (hand)werk is dat zeg. Maar ik kan niet alles noemen wat hier is, dan leest niemand me meer. En volgers en reacties zijn echt leuk hoor, al kan ik het niet iedere dag lezen.

Dag weer.

  • 08 April 2015 - 15:34

    Jeannette Koeman:

    Nee mam, ik heb geen chauffeur. Maar we werden opgehaald van het kerkplein om naar het voetbalveld gebracht te worden. Verder sla ik iedere lift af...

  • 08 April 2015 - 15:36

    Jeannette Koeman:

    Hoi Astrid, jij wil echt het naadje van de kous hè, de diepste gedachten. Heel teleurstellend misschien, maar ze gaan nog niet "diep"diep. Ik heb wel eens gehoord, eerst een fysiek proces, dan mentaal en dan spiritueel. Dus wie weet?

  • 08 April 2015 - 17:26

    Trudy:

    Nog heel veel succes op je reis! En bedankt voor alle leuke foto's van mijn woeste baardaap :-)

  • 08 April 2015 - 18:35

    Mieke Scheffers:

    Hoi Jeanette, het is een feest om je verhaaltjes te lezen. Bedankt dat je ons mee laat genieten en nu hopen dat ook bij jullie in het Franse land de lente doorbreekt.
    Goeie reis en ik blijf je volgen, Mieke

  • 08 April 2015 - 22:37

    Peter En Leida:

    Jeannette,
    We hebben met veel interesse jouw reisverslagen tot nu toe gelezen. Wat heb je in zo'n korte tijd al veel meegemaakt, maar vooral al heel veel speciale ervaringen opgedaan.
    Heel interessant om je op deze manier te kunnen volgen, maar ook heel veel respect voor wat je aan het doen bent. Klasse hoor.
    We zullen de komende tijd met veel interesse je verslagen bijhouden om op de hoogte te blijven van al je ervaringen.
    Knap wat je al bereikt hebt, maar je hebt nog een lange weg te gaan. Toch zijn wij ervan overtuigd dat je plan gaat lukken.

    Heel veel loopplezier.

    Leida en Peter

  • 09 April 2015 - 08:18

    John:

    geniet van alle dagen Net , volg je alle dagen. John

  • 09 April 2015 - 11:49

    Tiny Van Houte:

    Hoi Jeannette, ik heb net je reis vanaf dag 1 tot nu gelezen. Wat een fantastische ervaring!! Vooral ook al de diverse mensen die je ontmoet en weer los laat, de steeds weer verrassende slaapgelegenheden, de wisselende weersomstandigheden en natuur. Dit is een belevenis om nooit meer te vergeten! Heel veel succes en plezier!! Ik blijf je volgen! Groetjes Tiny van Houte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Chablis

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2015

Dag 81 nawoordje

12 Juni 2015

Vrijdag dag 76

11 Juni 2015

Dag 75

10 Juni 2015

Kleintje 74

10 Juni 2015

Dag 74
Jeannette

Ik ben Jeannette, Zeeuws van geboorte, nu import Brabants. Ik ben 51 jaar, heb vier kinderen en ben verpleegkundige van beroep. Ik werk in hospice Roosdonck in Roosendaal. Ik woon samen met Ben, en met de kippen, konijnen, poezen en varkens, in een bosje bij Loon op Zand. En nu ga ik voor drie maanden wandelen van Reims naar Santiago, omdat ik eens wil ervaren hoe het is om helemaal op mezelf aangewezen te zijn. Drie maanden uit mijn fijne gewone leven stappen, gewoon omdat het nu kan en ik dit al voelde borrelen voor een lange tijd. Ik vertrek 29 maart.

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 33415

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 30 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: