Dag 30 - Reisverslag uit Négrondes, Frankrijk van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu Dag 30 - Reisverslag uit Négrondes, Frankrijk van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu

Dag 30

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

27 April 2015 | Frankrijk, Négrondes

Na veel regen in de nacht, nu bewolkt, soms wat miezer en veel wind. Herfstachtig, maar goed om te lopen.

Ik loop nu door de Dordogne, wat me aan vakanties doet denken. Vroeger in de vouwwagen zou je balen van dit soort weer. Maar wat is het hier groen, alles barst van het leven, de bloei, de geur. Het lijkt wel of het steeds nog mooier wordt om doorheen te lopen. De kerken en kruisen eenvoudiger, minder kastelen. Maar wel weggetjes met fluitenkruid en gigantische blauwe regens.

Ik kom door Thiviers, het zou daar mooi zijn. Maar misschien omdat het maandag is, bijna alles dicht en leeg en verlaten, ik vind er niet veel aan.

Ondertussen heb ik in m'n eentje weer alle tijd om te denken. Decennium drie speelt in m'n hoofd, mooie tijd. Maar nog te vroeg om over te schrijven.

Ondertussen liggen de emoties wel een beetje aan de oppervlakte. Ik kan ontroerd raken van het moois om me heen. Maar ook van een mooi annorexiameisje wat in m'n hoofd blijft hangen als ze is langsgelopen op wiebelbeentjes. Of een dode eekhoorn op de weg, pootjes wijd, alles intact, alleen z'n kopje eraf gereden. Nou ja, gaat verder best goed hoor. Maar alles komt binnen als je zomaar alleen hier wandelt, wandelt en nog eens wandelt.

Om vier uur kom ik in Negrondes. Al aan het begin van het dorp mijn chambre d'hotes (geloof ik). Ik was al aangekondigd door Philip. Het is een luxe onderkomen, tweepersoonsbed voor mezelf, ruime badkamer, internet en er wordt gekookt. Allemaal lekker. Even bijtanken voor ik morgen nog wat heuvels ga klimmen naar Perigueux. Daarna nemen de hoogteverschillen wat af is me verteld.

Nog wat foto's bij de verhalen en ik ben er weer klaar mee. En helemaal bij.

Lieve groet allemaal.

  • 27 April 2015 - 18:44

    Lia Den Ouden:

    Lieve Jeannette,ik wandel nog steeds met je mee in mijn luie stoel. Nog steeds volgehouden. Had niet anders verwacht. Geniet van het moment, maar kom ook tot je ware zelf.bedenk waar je het voor doet. Steeds eerder bij de ware Jacob. Morgen zet hem weer op. Liefs vanuit Roosendaal met een oranjezonnetje.xxx
    Lia

  • 27 April 2015 - 19:18

    Pa En Ma:

    ik zit op het kaartje te kijken,wat ben je ver weg,en dat allemaal te voet.
    we vinden dat je het goed doet.zijn je schoenen nog niet versleten?
    de foto's zijn ook leuk,en je verhalen volgen we ook met een nieuwsgierigheid,
    van wat zou ze vanavond weer hebben.Loop ze nog.
    Groetjes en liefs XXX

  • 27 April 2015 - 19:49

    Jeannette Koeman:

    Hoi pap en mam, ik weet niet of m'n schoenen het houden tot Santiago. Voor nu gaat het nog goed. Gek genoeg zijn er hier nergens sportwinkels met wandelschoenen te zien, gat in de markt. Ik ben best weer moe, maar zit lekker beneden bij de mensen waar ik nu ben. Word ik weer een beetje warm. En straks een warme hap en m'n bed. Simpel leventje hoor.
    Liefs net

  • 27 April 2015 - 21:42

    Jopie Willems :

    Hoi Jeanette hier ook een reactie van mij. Kon je in het begin niet volgen, maar met hulp van Francien volg ik je en denk dikwijls wat zou ik graag met je meelopen. Leuk jou verslagen te lezen ik wens je nog heel veel wandelplezier in gedachten loop ik een stukje met je mee.gr. Jopie

  • 28 April 2015 - 01:39

    Caminofrans:

    Bonsjoer pelerin Jeanette,
    Het is zalich om je te mogen volgen via dit medium!
    En bijzonder om te zien dat je met gemak door het franse land loopt
    Gegroet,
    Bom Caminho
    Caminofrans

  • 28 April 2015 - 12:03

    Astrid:

    Hoi Jeannette
    Besef je het zelf? Je wordt steeds sterker. In het begin noemde je wat ongemakken over schouders, enzo. Ik dacht nog 'tjonge, je bent het begonnen!' En nu... loop je te genieten, weer of geen weer. Je geniet zelfs van regenachtig weer. En de kilometers...die doen je niks meer. Of het er nu 20, 30 of 40 km zijn.
    En het menselijk contact ga je nu ook op waarde schatten. Maar ook het even géén contact hebben is nodig. Straks wil je niet meer samenwerken met ons. Te druk.
    Ik bewonder je kracht en doorzettingsvermogen. En je Frans. Want je weet toch goed te communiceren met hen.
    Hoe is je Spaans?

    Loop ze, en nog gefeliciteerd met Willem!

  • 28 April 2015 - 20:36

    Jeannette Koeman:

    He Astrid,

    Spaans geen woord dus he. En het gemak van de kilometers, je moet me niet zien lopen na een pauze of zonder schoenen. En omdraaien in bed....
    Maar ik kom terug hoor bij jullie. Dit is een ander leven, maar thuis is ook mijn leven. Het is allebei echt, maar ik kan toch niet m'n hele leven blijven zwerven...
    Groetjes

  • 08 September 2015 - 09:07

    Joop Rem:

    He getverderrie Jeannette, nu moet ik lezen dat jij ook al modieus ben gaan doen. Een stukkie wandelen om s lekker alleen te zijn. Vroeger moest ik van Pa, de Bakker op zaterdag fietsen op een transportfiets met grote mand vol met 16 ons tarwebroden, doortrappers, geen rem en loeizwaar, wind of regen geen bezwaar. Goddorie nog aan toe de hele Westkanaalweg tegen regen en wind en nog gez.... van de klanten ook, bakker wat ben je laat, heb je geen kropbrood bij je, nou ja dan ga ik wel naar bakker schreuder, Ja Jeanette dan leer je gratis en voor niks wat afzien in je eentje is, je denkt toch niet dat Pa me een aaitje over het bolletje gaf met dat noodweer, nee hoor de beste man zei alleen, ja jongen as t hard waait moet je gewoon harder trappen, wat een prachtige verleden tijd in het Dorp Ter-Aar. Natuurlijk lees ik nog al eens over de voetreis holland Santiago. Nooit hoor ik eens hoeveel zoiets nou kost aan voedsel overnachtingen enz. Immers gratis in een klooster is er vast niet meer bij. Overigens lees je hier mijn licht sarcastisch gevoel voor humor, ik zeg het er maar bij, zo goed zal je mij wel niet kennen, maar serieus, ik vind zo een reisje wel iets voor jou, hoewel ik bij voorkeur aan een rondje Nederland zou denken, ja ik blijf protestant gedoopt he. Kus van Joop Rem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Négrondes

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2015

Dag 81 nawoordje

12 Juni 2015

Vrijdag dag 76

11 Juni 2015

Dag 75

10 Juni 2015

Kleintje 74

10 Juni 2015

Dag 74
Jeannette

Ik ben Jeannette, Zeeuws van geboorte, nu import Brabants. Ik ben 51 jaar, heb vier kinderen en ben verpleegkundige van beroep. Ik werk in hospice Roosdonck in Roosendaal. Ik woon samen met Ben, en met de kippen, konijnen, poezen en varkens, in een bosje bij Loon op Zand. En nu ga ik voor drie maanden wandelen van Reims naar Santiago, omdat ik eens wil ervaren hoe het is om helemaal op mezelf aangewezen te zijn. Drie maanden uit mijn fijne gewone leven stappen, gewoon omdat het nu kan en ik dit al voelde borrelen voor een lange tijd. Ik vertrek 29 maart.

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 33405

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 30 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: