Pamplona - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu Pamplona - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu

Pamplona

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

16 Mei 2015 | Spanje, Pamplona

Hola
Zit ik hier in een barretje in Pamplona, tafel in de deuropening met zicht op straat, koffie met iets lekkers van de bakker. Een zonnetje zou lekker zijn voor mijn blote benen, maar ook zonder ben ik heel tevree.

Afgelopen nacht was een beetje lawaaiig vanwege een snurker, en zelfs oordoppen houden niet alles tegen. Maar het went om niet zoveel te slapen. Om zes uur beginnen de eersten te rommelen. We waren met een stuk of tien.

Gezamenlijk ontbeten en 8 km gelopen naar Pamplona. Een mooie, oude ommuurde stad, waar in juli de stieren door de straten rennen. Moet een spannend gebeuren zijn.

In de stad gaat John zijn eigen weg en ik ook. Vandaar dat ik hier even lekker zit te schrijven. Straks de stad zien en dan een km of zeven naar de volgende slaapplek.

Ik deed het vorige traject echt alles zelf. Hier kan ik ook een beetje op mijn gezelschap leunen, letterlijk en figuurlijk. Er waren gister spectaculair gladde paadjes, en dan krijg ik al snel een stok, schouder of hand aangeboden. Voel ik me weer even het vrouwtje in 't gezelschap. En er wordt eens gebeld voor een slaapplek, een drankje gehaald.....

In 't gezelschap van John en meer Amerikanen en Canadezen vliegen de awesomes, wonderfull en greats me om de oren. Ik steek er een beetje de draak mee, maar gek genoeg ga je al snel zelf ook in het Engels denken. Al zal m'n uitspraak nog steeds wel erg schoolengels zijn. Was ik net gewend aan Frans...

Wat ik ook nog even kwijt wou bij een foto van John, de bloemetjes met regendruppels, was dat ie nu ziet wat er dichtbij hem is. Het was in de mist boven in de bergen, en iedereen probeert zo ver mogelijk te kijken. Maar dichtbij kan het zo mooi zijn. Dus dat was even zijn moment.

Het wordt nu steeds drukker in de straten, ik zie pelgrims passeren en veel andere toeristen. En het Spaans is hier de voertaal, dus ik hola en buenos dias wat af. Want met vriendelijkheid kom je een heel eind.
Nu komt Denis erbij, de gepensioneerde fransoos. Tot laters.

  • 16 Mei 2015 - 11:07

    Lia Den Ouden:

    Beter kun je niet wensen. Hier is het een beetje een sombere dag. Maar ik ga mij dadelijk ook oprichten om naar de Lodge te gaan.En maken we er zelf maar wat van. Dat is toch de opdracht in het leven. Het gezellig maken ook,voor jezelf.Het leven is grotendeels maakbaar.
    Liefs,
    Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Pamplona

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2015

Dag 81 nawoordje

12 Juni 2015

Vrijdag dag 76

11 Juni 2015

Dag 75

10 Juni 2015

Kleintje 74

10 Juni 2015

Dag 74
Jeannette

Ik ben Jeannette, Zeeuws van geboorte, nu import Brabants. Ik ben 51 jaar, heb vier kinderen en ben verpleegkundige van beroep. Ik werk in hospice Roosdonck in Roosendaal. Ik woon samen met Ben, en met de kippen, konijnen, poezen en varkens, in een bosje bij Loon op Zand. En nu ga ik voor drie maanden wandelen van Reims naar Santiago, omdat ik eens wil ervaren hoe het is om helemaal op mezelf aangewezen te zijn. Drie maanden uit mijn fijne gewone leven stappen, gewoon omdat het nu kan en ik dit al voelde borrelen voor een lange tijd. Ik vertrek 29 maart.

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 33399

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 30 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: