Dag 53 - Reisverslag uit Nájera, Spanje van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu Dag 53 - Reisverslag uit Nájera, Spanje van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu

Dag 53

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

20 Mei 2015 | Spanje, Nájera

Hoi luitjes, ik zou jullie graag de gekte van de camino willen laten zien, horen en ruiken.
Gister als een kudde schapen in de auberge. Vijftig man op een slaapkamer in stapelbedden. Douches waar je kunt douchen, maar nog geen zeepje, laat staan je kleren, kwijt kan. Geluid als in een zwembad. De keuken blauw van de wonderlijke brouwsels. En het ergste, geen nieuwe schoenen.

Eind van de middag maar een dutje gaan doen, dat lukt best met al die ruis. Staan opeens de twee hospitaleras naast mijn bed, mijn schoenen zijn gevonden. Yes!!

Dus gelijk de stad in op mijn nieuwe boots, geld pinnen en boodschappen doen. Magnetronmaaltje in de keuken naast de Spanjaarden. Geen conversatie, maar ik krijg toch een stukje kaas. En om negen uur naar bed. Het blijft tot tien uur rumoerig, daarna harde snurkers en om vijf uur beginnen de eersten op te staan. Gekkenwerk. Lekker "spiritueel" word ik hiervan. Ik kan er nog wel om lachen, maar hoop vanavond op iets anders.

Het is hier koud en winderig. Mijn nieuwe schoenen lopen goed. De oude gingen zonder spijt in de container, ze hebben hun dienst gedaan. Onderweg kom ik wat aardige mensen tegen, twee hugs gehad, zomaar omdat het hier zo makkelijk gaat. En nu zit ik met Agne uit Litouwen aan de koffie.
Het blijft verrassen.

  • 20 Mei 2015 - 13:50

    Tante Nel:

    Op de foto's is het nog steeds een oase van rust en het ziet er uit als op vakantie. Niets is natuurlijk minder waar dan dat. Ik vind het heel stoer en knap dat je zoveel km. per dag loopt. En dan niet de schoenen in ontvangst kunnen nemen die je zo zorgvuldig naar een bepaalde plaats hebt laten bezorgen. Ik vind het heel sneu dat dat niet gelukt is. Ik lees je verhalen, deels je leven, met heel veel interesse en ik vind het bijzonder dat je dat kunt en wil delen. Ik wens je nog heel veel plezier en doorzettingsvermogen om je missie te volbrengen. Hartelijke groeten vanuit Terneuzen ook van oom Adri.
    tante Nel

  • 20 Mei 2015 - 17:06

    Lia Den Ouden:

    Lieve Jeannette,gooi geen oude schoenen weg voor je nieuwe hebt. Hoop dat je er net zoveel km. mee vooruit kan. En dan lig ik nog niet op slaapzaal,dan was iedereen volgens mij de eerste 10 minuten zijn bed al uitgegaan.Je bent in ieder geval een volhouder. Echte stilte zit van binnen Jeannette,al zijn er nog zoveel mensen bij elkaar. Maar neem nu je momenten van stilte en bezinning voor je weer de grote mensenmassa ingaat.Want het wordt steeds drukker denk ik.Hugg maar mee,dat doet een mens goed.
    Van mij ook een dikke hugg,en vooruit met de geit.
    Liefs Lia xxx

  • 21 Mei 2015 - 16:02

    Anita En Max:

    Hè Jeannette, wij reden vanmorgen van Bilbao naar San Sebastiaan. Jij moet ook door dit gebied gekomen zijn. Wat een hoogtes! Wat een respect voor jou!! Niet normaal dat je dit kan. Hoop dat het goed gaat met je nieuwe schoenen. Jammer dat het nu allemaal zo massaal is, maar volhouden, je bent er " bijna ". Met je beloning, Ben op het eindpunt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Nájera

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2015

Dag 81 nawoordje

12 Juni 2015

Vrijdag dag 76

11 Juni 2015

Dag 75

10 Juni 2015

Kleintje 74

10 Juni 2015

Dag 74
Jeannette

Ik ben Jeannette, Zeeuws van geboorte, nu import Brabants. Ik ben 51 jaar, heb vier kinderen en ben verpleegkundige van beroep. Ik werk in hospice Roosdonck in Roosendaal. Ik woon samen met Ben, en met de kippen, konijnen, poezen en varkens, in een bosje bij Loon op Zand. En nu ga ik voor drie maanden wandelen van Reims naar Santiago, omdat ik eens wil ervaren hoe het is om helemaal op mezelf aangewezen te zijn. Drie maanden uit mijn fijne gewone leven stappen, gewoon omdat het nu kan en ik dit al voelde borrelen voor een lange tijd. Ik vertrek 29 maart.

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 33388

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 30 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: