Dag 55 - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu Dag 55 - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu

Dag 55

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

22 Mei 2015 | Spanje, Belorado

He goedemorgen weer. Al zou ik niet geïnspireerd zijn door de camino, dan ben ik het wel door jullie reacties.

Vandaag tijdens het ontbijt muziek. "I did it my way", maar dan in het Spaans. Hoe toepasselijk.
Het is vandaag weer koud, maar weinig wind. We lopen veel langs een drukke snelweg, maar de vrachtwagenchauffeurs toeteren en zwaaien, dus het heeft nog wel wat gezelligs.
Nu aan het tweede ontbijt, net voor Belorado, met koffie en tortilla.
Ik loop alleen, zit hier alleen, mijn blaar speelt niet al te erg op met dubbele sok en blarenpleister. Dus ik ga nog wel een stukje door.

Waarom schrijf ik een blog en deel zoveel privegedachten met zoveel mensen? Wil ik zo graag begrepen worden?
Ik denk het niet. Dat kan ook niet met die dagelijkse schrijfseltjes. Toch heb ik de neiging te reageren op reacties als ik dingen anders zie. Ik mag de Spaanse bevolking heel graag, al spreek ik hun taal niet. Ik baal soms, maar ben vaker blij en tevree en heb niet de neiging ergens tegenaan te schoppen. God heb ik nog niet duidelijk gevonden onderweg, wel spirituele gedachten of emoties, en troost. En vaak loop ik een beetje blanco over deze spaanse wegen met het kalme (misschien saaie) mooie bergachtige landschap om me heen. Het is ook niet vreemd dat ik hier loop, heel normaal eigenlijk.

Een mens zit ingewikkeld, vaak tegenstrijdig in elkaar. Je wilt het een, en doet het ander. Je wordt verliefd op iemand om een eigenschap, later baal je van die persoon om dezelfde eigenschap. Je bent de ene dag blij met niks, de volgende dag verdrietig terwijl alles oké is en de zo'n schijnt. Ik wil maar zeggen, ik "probeer" niet snel meer te oordelen, omdat je iemand nooit helemaal kent. (Soms doe ik het wel hoor, en meestal heb ik het mis)

Terwijl ik hier alleen zit, komt Marjan binnen. Een Nederlandse vrouw die ik al een paar keer ben tegengekomen, maar we hebben elkaar nog nauwelijks gesproken. Nu gaan we dus even samen op lopen. Leuk. Marjan is net 60 geworden op de camino.

Nou, dat was het weer voor deze filosofische vrijdagmorgen.

  • 22 Mei 2015 - 11:55

    Ans Van Rijen-Zegers:

    Wat een belevenis Jeannette en wat fijn dat je je gevoelens een beetje met ons wilt delen!
    ik wens je een warm en zonnig weekend!
    lieve groetjes,
    Ans.

  • 22 Mei 2015 - 13:38

    Lia Den Ouden:

    Lieve Jeannette,jij hebt God al gevonden al heb je het zelf niet in de gaten. Hij zit in jou en hij zit in mij. Jij komt dagelijks mensen tegen die op dat moment een beetje God zijn voor jou. Je loopt tussen de natuur,flora en fauna dat zijn allemaal Godsontmoetingen. Zoek het niet te ver weg.
    Ben tevreden met jezelf en hou van jezelf, dan houden wij van jou.Zie het meer in het mystieke. God zit heus niet op zijn troon op ons te wachten. Hij kijkt wel uit,wie wacht er nu graag. Nee hij loopt mee.
    De Pastor sprak,misschien heb je er wat aan, anders gewoon laten lullen, die Lia
    Veel,veel liefs,
    Lia

  • 22 Mei 2015 - 14:35

    Lenie:

    Lieve Jeanette,
    Sinds ik de site heb gevonden kijk ik iedere dag naar je verslag uit. Ik krijg ook iedere dag een mailtje met daarop welk verslag ik nu weer mag lezen.
    Je beschrijft je wederwaardigheden geweldig vind ik. Hier en daar wat fylosofisch maar tegelijkertijd ook heel aanschouwelijk! Ik geniet, want kom zaken tegen die ik ook heb meegemaakt en beleefd.
    Heb intussen inspiratie om ook weer wat te beginnen! 't Is nog maar pril hoor!
    Ik blijf je volgen. Veel groeten
    Lenie

  • 22 Mei 2015 - 17:59

    Ingrid:

    Hoi Jeannette,

    Vanochtend hadden wij (Yvonne,Marion,Lisette en ik) tijdens de koffie op Roosdonck nog een gezellig gesprekje over aankomende vakanties. Dan wordt al weer snel de link gelegd met jou en je geweldige wandeltocht, echt zo verschrikkelijk knap en ook stoer, je doet het gewoon! Heel leuk om iedere keer je verhalen te lezen.
    Probeer zo veel mogelijk te genieten en wat zal het straks een weerzien worden als je je eigen Ben weer ziet.

    Groetjes en liefs uit Roosendaal,
    Ingrid

  • 22 Mei 2015 - 19:18

    Rie Koeman:

    Lieve Jeannet,

    Nog even een berichtje van mij om je te zeggen dat ik veel bewondering voor je heb en et erg
    moedig van je vindt dat je zo openhartig over al je relaties en alles schrijft. Wél heel fijn om
    dit alles te lezen. wens je een goede reis verder en ik volg je.

    Liefs en groetjes van tante Rie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Belorado

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2015

Dag 81 nawoordje

12 Juni 2015

Vrijdag dag 76

11 Juni 2015

Dag 75

10 Juni 2015

Kleintje 74

10 Juni 2015

Dag 74
Jeannette

Ik ben Jeannette, Zeeuws van geboorte, nu import Brabants. Ik ben 51 jaar, heb vier kinderen en ben verpleegkundige van beroep. Ik werk in hospice Roosdonck in Roosendaal. Ik woon samen met Ben, en met de kippen, konijnen, poezen en varkens, in een bosje bij Loon op Zand. En nu ga ik voor drie maanden wandelen van Reims naar Santiago, omdat ik eens wil ervaren hoe het is om helemaal op mezelf aangewezen te zijn. Drie maanden uit mijn fijne gewone leven stappen, gewoon omdat het nu kan en ik dit al voelde borrelen voor een lange tijd. Ik vertrek 29 maart.

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 33389

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 30 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: