Dag 69 - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu Dag 69 - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu

Dag 69

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

05 Juni 2015 | Spanje, Tríacastela

Zo leuk he. Ik heb net een middagdutje gedaan, en kan nu op het terras bij verschillende tafeltjes aanschuiven. Bekend, onbekend, of een beetje, we zijn net een grote familie.

Maar ik trek me even terug in de schaduw en schrijf. Het is brandend heet in de zon, maar ik kijk aan tegen een muur van mist tussen de bergen. Het is hier nog 1337 meter hoog.

Vandaag heb ik de laatste echte berg beklommen, en het was 700 meter stijgen op een afstand van 12 km. Geen idee welk percentage, maar het was wel zweten.

Als beloning kom je dan aan in O Cebreiro, wat een heel mooi stadje is, helemaal gericht op de pelgrim en toerist. Het lijkt een beetje open lucht museum, met de oude ovalen huizen met rieten daken.
Ik ben nog wel even doorgelopen na een lekkere tortilla. Het is nog vroeg en een beetje afdalen is wel lekker. Alleen is het hierna niet alleen maar dalen, dus nog even doorzeweten en dan zit er 24 km op. Simpele herberg, wijntje voor een euro, beetje ham erbij van een algierse olie-pensionada van 74.
Mijn wasje weer uitgeklodderd. Maar echt lekker ruiken doet het niet meer, steeds met een beetje shampoo en koud water. En als je ziet hoe kletsnat vies het van je lijf komt....

En ja, dat was het dan weer voor vandaag. Week tien volgemaakt. Jasper even gesproken. Nu alleen Benjamin nog...

  • 05 Juni 2015 - 20:00

    Peter Kuijpers:

    Jeanette,
    Het gaat goed en je begint aan het laatste stukje.
    We hebben veel respect voor je prestatie en we lezen allebei je dagelijkse verslagen. Je schrijft een vlot verhaal en zo maken we, weliswaar van afstand, toch al je reisbeslommeringen mee.
    Nog even op je tanden bijten en dan is je missie volbracht.
    Nog veel succes in je laatste kilometers.

    Leida en Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Tríacastela

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2015

Dag 81 nawoordje

12 Juni 2015

Vrijdag dag 76

11 Juni 2015

Dag 75

10 Juni 2015

Kleintje 74

10 Juni 2015

Dag 74
Jeannette

Ik ben Jeannette, Zeeuws van geboorte, nu import Brabants. Ik ben 51 jaar, heb vier kinderen en ben verpleegkundige van beroep. Ik werk in hospice Roosdonck in Roosendaal. Ik woon samen met Ben, en met de kippen, konijnen, poezen en varkens, in een bosje bij Loon op Zand. En nu ga ik voor drie maanden wandelen van Reims naar Santiago, omdat ik eens wil ervaren hoe het is om helemaal op mezelf aangewezen te zijn. Drie maanden uit mijn fijne gewone leven stappen, gewoon omdat het nu kan en ik dit al voelde borrelen voor een lange tijd. Ik vertrek 29 maart.

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 33415

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 30 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: