Dag 8 - Reisverslag uit Sommeval, Frankrijk van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Sommeval, Frankrijk van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

05 April 2015 | Frankrijk, Sommeval

Eerste paasdag...
Geen paaseieren gezocht, zelfs geen eitje bij het ontbijt. Maar wel om kwart over zes een stuk stokbrood van gister met kaas, en een flesje water. Lekker nog in bed met m'n boek. Om kwart voor zeven liep de wekker af, dus ik lag al voor op schema.

Alles weer volgens een systeem van verschillende zakjes ingepakt. Ik moet alleen iedere keer wel alle zakjes bekijken om dingen terug te vinden. En goed rondkijken of ik niets vergeet. De kleinste dingen kunnen zo belangrijk zijn.

Gister ben ik Troyes wezen bekijken. Echt een hele mooie stad met veel mooie kerken. Ook de Madeleine-kerk gezien, maar geen engel Madeleine (??). Echt goed gezocht en gevraagd, niet gevonden.
Ik was te vroeg voor het eten, nog geen restaurant open. Dus naar een prachtige overdekte markt geweest, waar ik me eerst wat verloren voelde. Maar uiteindelijk een heerlijk maaltje bij mekaar gescharreld, stuk pizza, quiche loraine en een vruchtentaartje toe. En dit in m'n bijzonder grote verblijf met keuken opgewarmd. Ik moest echt even opwarmen na de kou in Troyes. De koffie en thee in verschillende cafe's, waaronder een hele vreemde met vreemde mensen (maar ik geloof dat ze mij ook een beetje vreemd vonden) konden de kou niet verdrijven.

Maar goed, vandaag meer dan dertig kilometer gelopen naar Foret Chenu, een klein plaatsje na Sommeval.
Eerst een heel stuk alleen, zon, frisse wind en een modderpad waar m'n schoenen een kilo zwaarder van werden. Na een paar uur gezelschap van Dennis, die ook in Troyes had geslapen. Hij is al drie weken onderweg, vanuit Tiel.

Dennis is 45, werkt in de uitvaartverzekeringen, is getrouwd met Trudie en heeft twee kinderen. Hij is aangenaam gezelschap, gaat heel makkelijk samen.

Het is een route met wat klimmen en dalen, eigenlijk door een groot bos, maar de route staat deze keer niet goed aangegeven. We lopen langs de rand van het bos, prachtige vergezichten, bloesem aan de bomen. Maar geen koffie...er is niks open met Pasen.

Dan maar brutaal. Ik heb gevraagd aan een familie die net met de kinderen paaseieren aan het zoeken was of ze koffie hadden voor ons. En ja hoor, dat hadden ze. En bladerdeeghapjes. De wijn hebben we maar afgeslagen. Maar zo'n rustmoment, daar knap je van op. En weer aardige mensen.

Om half vijf komen we bij ons slaapadres. Een tuinhuisje voor z'n tweeën. Deze keer mag Dennis het tweepersoonsbed (wordt altijd zo makkelijk aan de vrouw van het gezelschap gegeven) en ik het opklapbed. Lekker douchen, nog even in de zon zitten. Zelfs de kleren worden gewassen. Feestje dus, als god in Frankrijk.
Het avondeten wordt gemaakt en ook ontbijt voor morgen...

Dus met een goed gevoel weer een lange dag voor morgen gepland, om dan te gaan uitkomen in de kleedkamer van de voetbalvereniging.
Het lijf gaat "goed", pijntjes zijn er altijd wel, maar dat is normaal. En de mind is ook oké.
Gister sms'jes met de kinders gewisseld. En met Ben gaat het ook wel oké, beetje zon, een Denise die zomaar langskomt, wijntje erbij...nee, ik ben blij dat hij niet zomaar eenzaam zit te verzuren, eerlijk waar. Morgen lekker brunchen met de meiden, Job staat met Nena op de skies. Ik lijk ver van huis, maar in het hart is iedereen dichtbij.
Houdoe voor nu. A demain of later.

  • 05 April 2015 - 19:21

    Dineke:

    XXX....Gisteravond je mail nog uitgebreid beantwoord...lees je nog wel.
    Leuk dat je weer nieuwe gezelschap hebt....en mooier weer komt er aan....

  • 06 April 2015 - 18:46

    Anita:

    :-) Hier ook geen paaseieren verstopt. Ik had pinatas gemaakt die de kindjes kapot mochten slaan. Veel leuker dan eieren zoeken. Het was hier mooi weer. Jammer dat het bij jou zo koud was. Als ik kon stuurde ik je een zonnetje. Groetjes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Sommeval

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2015

Dag 81 nawoordje

12 Juni 2015

Vrijdag dag 76

11 Juni 2015

Dag 75

10 Juni 2015

Kleintje 74

10 Juni 2015

Dag 74
Jeannette

Ik ben Jeannette, Zeeuws van geboorte, nu import Brabants. Ik ben 51 jaar, heb vier kinderen en ben verpleegkundige van beroep. Ik werk in hospice Roosdonck in Roosendaal. Ik woon samen met Ben, en met de kippen, konijnen, poezen en varkens, in een bosje bij Loon op Zand. En nu ga ik voor drie maanden wandelen van Reims naar Santiago, omdat ik eens wil ervaren hoe het is om helemaal op mezelf aangewezen te zijn. Drie maanden uit mijn fijne gewone leven stappen, gewoon omdat het nu kan en ik dit al voelde borrelen voor een lange tijd. Ik vertrek 29 maart.

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 33415

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 30 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: