Dag 45 - Reisverslag uit Leucamp, Frankrijk van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu Dag 45 - Reisverslag uit Leucamp, Frankrijk van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu

Dag 45

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

12 Mei 2015 | Frankrijk, Leucamp

Hoi, lekker vroeg op stap vandaag, stadje uit,brug over en het bos in. Heel mooi bos, het lijkt wel een oerwoud.

Het is grove miezer, maar wel warm. Vest uit, later regencape aan. Dan kom ik er achter dat ik mijn waterfles ben kwijtgeraakt. Stomstomstom.
Maar ja, ik ga niet terug. Dan maar ergens water vragen. Ik kom er wel achter dat het gewicht van het water m'n linkerschouder erg belastte. Dus toch niet voor niks, dit verlies.

Onderweg komen er drie reeën op me af. Ze zien me niet, dus komen heel dichtbij. Later maken ze rare brulgeluiden. Apart, zo van dichtbij.

En wie komt me even later achterop gelopen? Chantal...met mijn waterfles!
Wat ben ik daar blij mee. Gelijk laten vullen bij een boerderij en samen verder op stap.

We zitten nu in Baskenland. Voor Ostabat gaat het stijl omhoog, gaat prima. En bovenop even picknicken. Echt mooi hoor, zo tussen de bergen. En de mist/miezer is weg, het is nu zonnig.

Hier komen drie routes bij elkaar, dus we zien steeds meer pelgrims. Ook bij aankomst in Ostabat, wat maar heel klein is, is alles gericht op pelgrims. Goeie bron van inkomsten. We hebben met een groep van negen in de herberg gegeten. En ik slaap samen met Chantal in de herberg. Zij gaat na de etappe van morgen nog een paar dagjes vakantie houden en dan naar huis.

Ik loop nog even door. Na morgen de Pyreneen.
Het is gezellig met meer pelgrims, maar ik zie ook wel een beetje op tegen de drukte in Spanje. Ik ben niet zo'n grote groepenmens. Maar ik zal het ook wel zien; in een grote groep kun je ook een beetje verdwijnen. Makkelijker dan wanneer je met twee of drie bent. Ik ga het zien en beleven.

Bonne nuit en vanaf morgen richting buenos noches (geloof ik, m'n Spaans is zero)

  • 12 Mei 2015 - 21:31

    Mieke:

    Ik lees in stilte elke dag mee Jeannette, knap hoor stoere kanjer.
    Heb het goed en in gedachten bij je.

  • 12 Mei 2015 - 22:53

    Lia Den Ouden:

    Ben iedere dag blij dat ik wat van je hoor. Teken van leven. Morgen weer een fijne dag. Een trouwe fan xxx

  • 13 Mei 2015 - 22:12

    Ella Bakker:

    Hoi Jeanette,
    Sinds ongeveer een week volg ik je dagelijkse belevenissen. Mama vertelde over je wandeling, dus eerst even bij gelezen vanaf het begin.Boeiend om je ervaringen en overpeinzingen te mogen lezen. Bijzonder hoor dat je Frankrijk al op eigen doorzettingsvermogen doorkruist hebt. Ik hoop dat je van Spanje net zo geniet.
    Groetjes, Ella.

  • 14 Mei 2015 - 16:53

    Anita :

    Morgen gaan wij naar Baskenland, maar dan het spaanse deel. Ik ga je in de gaten houden, wie weet

  • 18 Mei 2015 - 14:22

    Joke Van Oudheusden:

    Hallo Jeanette,
    Het is een poosje geleden dat ik gekeken heb waar je nu bent. Je bent voor mij een verrassend eind verder gekomen. Chapeau!!!
    Het ziet er naar uit dat je het gaat halen. Wat een ervaring!
    Hartelijke groet. Joke van O.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Leucamp

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2015

Dag 81 nawoordje

12 Juni 2015

Vrijdag dag 76

11 Juni 2015

Dag 75

10 Juni 2015

Kleintje 74

10 Juni 2015

Dag 74
Jeannette

Ik ben Jeannette, Zeeuws van geboorte, nu import Brabants. Ik ben 51 jaar, heb vier kinderen en ben verpleegkundige van beroep. Ik werk in hospice Roosdonck in Roosendaal. Ik woon samen met Ben, en met de kippen, konijnen, poezen en varkens, in een bosje bij Loon op Zand. En nu ga ik voor drie maanden wandelen van Reims naar Santiago, omdat ik eens wil ervaren hoe het is om helemaal op mezelf aangewezen te zijn. Drie maanden uit mijn fijne gewone leven stappen, gewoon omdat het nu kan en ik dit al voelde borrelen voor een lange tijd. Ik vertrek 29 maart.

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 33386

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 30 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: