Dag 70 - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu Dag 70 - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu

Dag 70

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

06 Juni 2015 | Spanje, Tríacastela

Gisteravond massaal aan het pelgrimsdiner met zo'n dertig man. Wat moeten de mensen in Spanje hard werken voor de pelgrims. Het komt allemaal in de middag binnen. Het eet, drinkt, doucht, maakt rommel en bezet ieder plekje. Het diner gaat in razend tempo. De soep is op en het volgende bord staat er al.

En als alles dan is opgeruimd beginnen de eersten om zes uur alweer met ontbijt.
Gisteravond nog een likeurtje voor het slapen gaan, en ik heb nauwelijks last van het Italiaanse feestje naast me.

's Morgens ziet het er heel mooi uit. Het is al een beetje zonnig en we kijken bovenop de wolken die in het dal hangen. Onnatuurlijk voor mij als Nederlander uit ons vlakke landje, en zo mooi.

Gister zei ik nog tegen Jasper, deze reis maken is de beste beslissing geweest uit mijn leven. Niet dat dingen die vroeger gebeurd zijn minder goed zijn, maar dit voelt echt als een beslissing. En andere dingen in mijn leven zijn meer gebeurd, en minder besloten.
Het lukt me nog steeds goed om te genieten van alle soorten van gezelschap om me heen. En het lukt me ook prima om ze te lossen, zodat ik weer in het gezellige gezelschap van mezelf ben.
Vandaag loop ik naar Samos, waar een oud klooster is en ik misschien wel een slaapplek kan vinden.

  • 06 Juni 2015 - 17:35

    Lia Den Ouden:

    Hallo Jeannette,even bijgelezen. En zie je loopt nog steeds. Geweldig. En het weer zit ook mee. Ik lees dat de reis je goed heeft gedaan. Project gelukt. Nog even. Liefs Lia xxxx

  • 06 Juni 2015 - 20:28

    Mieke Scheffers:

    Hoi Jeannette, wat heerlijk voor jou, dat je aan het aftellen bent en het einde inzicht is, maar wat zal ik je verhaaltjes gaan missen. Ik heb er van genoten, je hoeft toch kennelijk niet alles zelf te hebben gedaan om er toch van mee te mogen genieten. Heel erg bedankt en veel geluk op het laatste stuk.
    Mieke S

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Tríacastela

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2015

Dag 81 nawoordje

12 Juni 2015

Vrijdag dag 76

11 Juni 2015

Dag 75

10 Juni 2015

Kleintje 74

10 Juni 2015

Dag 74
Jeannette

Ik ben Jeannette, Zeeuws van geboorte, nu import Brabants. Ik ben 51 jaar, heb vier kinderen en ben verpleegkundige van beroep. Ik werk in hospice Roosdonck in Roosendaal. Ik woon samen met Ben, en met de kippen, konijnen, poezen en varkens, in een bosje bij Loon op Zand. En nu ga ik voor drie maanden wandelen van Reims naar Santiago, omdat ik eens wil ervaren hoe het is om helemaal op mezelf aangewezen te zijn. Drie maanden uit mijn fijne gewone leven stappen, gewoon omdat het nu kan en ik dit al voelde borrelen voor een lange tijd. Ik vertrek 29 maart.

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 33351

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 30 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: