Dag 5 - Reisverslag uit Méry-sur-Seine, Frankrijk van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Méry-sur-Seine, Frankrijk van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

02 April 2015 | Frankrijk, Méry-sur-Seine

En weer een nieuwe dag.
Paul is toch niet verder gelopen, een blaar op z'n hiel (ja Rachel, dat is echt zo..). Dus vandaag weer samen van start. Bij het ontbijt als verrassing Patrick uit België opeens. Het vorige loopmaatje van Paul. Gezellig, die gaan we nog wel vaker zien.

Vandaag niet te veel hoogteverschil, en de dag begint rustig. Zelfs onderweg een kleine picknick langs de spoorlijn, zo lekker is het uit de wind. Maar dan begint de miezer, later stortregen. Ik had het voornemen ruim 20 te lopen, maar voel dat ik wel verder kan. Dus op naar de broeders Marianisten in Mery-sur-Seine.

Maar dat valt tegen. Ik ben mezelf wel zesentwintig keer tegengekomen. Pijn hier, pijn daar, en ik ben echt niet zo flauw. De gedachten gaan alle kanten op. We kunnen samen kilometers zwijgen, dus we storen elkaar daarin niet. Ik moest ook even aan Australië denken, toen Jasper van de wc kwam met een mooie spreuk: Tomorrow is a mystery, yesterday is history, today is a gift. Hebben we toen zo om moeten lachen, zo typisch niet Jasper. Maar vandaag is ie wel oké. Ik zie naast de pijn en de regen ook heus wel mooie dingen. Prachtige vergezichten, bloesem die al begint, mooie gebouwen, ja dat was het dan wel zo'n beetje.

Je moet weten, ik ben retemoe. Zit hier te typen omdat ik nu eindelijk goeie verbinding heb. Ik heb m'n stinkstokken en zo al gewassen. En straks gaan we koken voor de Marianisten, want die zijn naar een witte donderdagmis.
En het liefst zou ik alleen maar een beetje uitrusten met een muziekje op de oren. Die heb ik, hele mooie klassieke van Mar (zusje) en hele mooie en leuke van de kinders, met ook hun ingesproken boodschappen erop. Ja Thijs, de lay-downs moeten nog even wachten...

Nog een paar plaatjes en ik ben er weer klaar mee voor vandaag. Ik denk morgen weer solo te gaan. Op naar Troyes.

• 02 April 2015 - 23:11

Astrid:

Ha leuk weer wat van je te lezen. Je bent een talent wat schrijven betreft. Ik beleef het met je mee alleen zonder zelf moe te worden.
    Je bent op de goede weg, ongeacht waar je naar toe gaat. :-)

• 02 April 2015 - 23:22

Rachel:

Goeie pet heb je ook! :)

• 02 April 2015 - 23:58

Karien:

Hee Jeanette,

Klinkt allemaal goed wat je tegenkomt onderweg. Vanavond gekookt voor Ben en de restjes heeft hij mee naar huis genomen. Voor zaterdag de afspraak om wat planten hier uit de tuin te halen en bij jullie in het bosje te zetten. Ook wij wachten op beter weer om met de moestuin te beginnen. Ik houd je op de hoogte.