Dag 6 - Reisverslag uit Savières, Frankrijk van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Savières, Frankrijk van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

03 April 2015 | Frankrijk, Savières

On the road again.....
Wakker geworden van het gezang van de Marianisten. Het zijn er vier, drie mannen op leeftijd die hier wonen. En een bezoeker uit Kogo. Omdat het goede vrijdag is houdt hij een vastendag (hij kan het hebben). De rest is ouder dan 65, en dan hoef je niet meer te vasten.

Een Marianist spreekt Engels, was ook leraar engels. Een ander spreekt Duits en was leraar wiskunde, en dan was er nog een alleen Franstalige priester of pastoor (in weet het verschil niet goed). Ze waren allerhartelijkst, leefden heel eenvoudig, niet te veel poetsen ook. En de wortels die we hebben gekookt, ze waren erg trots op de eigen teelt. Pap, die van jou zien er dan toch wel meer uit als echte wortels!

We mogen weer afwassen, zijn we goed in. En na het ontbijt weer!
En dan aan de wandel, in de miezermotregen. Je wordt er net wel, net niet nat van. ( zoiets als is je glas halfvol of halfleeg).
Onze wegen scheiden al een beetje. Paul loopt liever over asfalt, en ik over onverharde weg ( verschil karretje en loopstokken). Dus canal de haute-Seine tussen ons in.

Paul besluit door te lopen naar Troyes. Ik echt niet. Mijn lijf heeft even rust nodig, de natte was moet drogen en even tijd om bij te komen. Dus afscheid genomen (Paul, ik ga je goede rustige gezelschap missen, en je gps ook). En ik loop naar Savieres, waar de Marianisten al een adres om te slapen hebben geregeld. Nu eerst een kop koffie in het café, want er is weer WiFi. Verder nog 1 klant en het gezin van de barman met vier kinderen aan het middageten.

Ik hoop dat ik vannacht droomloos slaap. Ik droom thuis al veel, en ondanks dat ik echt moe ben gaat dat hier gewoon door. (Vannacht bv over een oudere man die doodging en ik hield heel veel van die man. Puur platonisch, maar wel enorm veel. En het was een beetje constant afscheid nemen, heel de nacht. Op een of andere manier leek het ingegeven door de Marianist die ons het meest aansprak (letterlijk, omdat hij het meeste zei). Geen idee waar mijn dromen vandaan komen en al helemaal niet dat ze een betekenis hebben. Maar het lijkt soms wel een dubbel leven. En eentje vind ik wel genoeg. )

Misschien denken jullie dat ik zweverig word van deze tocht, maar zo ben ik toch wel hoor. Vraag maar aan Ben, ik droom alles aan mekaar.
Gaat best goed hè Bennie. Er wordt lekker voor je gekookt lees ik. De moestuin wordt aangelegd. Lekker meubels maken en je bent vast al in de sauna geweest...ik heb veel tijd om aan je te denken. Ben blij met je.

De tweede kop koffie zit erin. Ik ga op zoek naar m'n slaapplek.

  • 03 April 2015 - 13:17

    Briëlle:

    heel leuk op deze manier jou te kunnen volgen, gezellig om het allemaal te lezen.
    Bijzonder dagen heb je al gehad....succes, ik denk aan je..
    liefs, Briëlle

  • 03 April 2015 - 15:57

    John:

    makkelijk hoor Jeannette: een sergeant is altijd militair ; een pastoor is altijd priester. maar een priester is nog geen pastoor/deken/bisschop/aartsbisschop/kardinaal of paus.
    Geniet van vanalles Net , groet van de schipper die ( nog ) niet vaart. John

  • 04 April 2015 - 10:41

    Saskia:

    Hoi Jeanette,
    ik volg je blog met veel interesse.
    fijn dat je zo goed ontvangen wordt tijdens je tocht.
    Je weet je reisverslag zo te schrijven. Dat ik samen met wilco zit te lezen.
    fijne paasdagen en tot lees.
    grts saskia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Savières

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2015

Dag 81 nawoordje

12 Juni 2015

Vrijdag dag 76

11 Juni 2015

Dag 75

10 Juni 2015

Kleintje 74

10 Juni 2015

Dag 74
Jeannette

Ik ben Jeannette, Zeeuws van geboorte, nu import Brabants. Ik ben 51 jaar, heb vier kinderen en ben verpleegkundige van beroep. Ik werk in hospice Roosdonck in Roosendaal. Ik woon samen met Ben, en met de kippen, konijnen, poezen en varkens, in een bosje bij Loon op Zand. En nu ga ik voor drie maanden wandelen van Reims naar Santiago, omdat ik eens wil ervaren hoe het is om helemaal op mezelf aangewezen te zijn. Drie maanden uit mijn fijne gewone leven stappen, gewoon omdat het nu kan en ik dit al voelde borrelen voor een lange tijd. Ik vertrek 29 maart.

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 33379

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 30 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: