Dag 67 - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu Dag 67 - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Jeannette Koeman - WaarBenJij.nu

Dag 67

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

03 Juni 2015 | Spanje, Ponferrada

Ik begin wat verlegen aan m'n volgende stukje. Bedankt voor alle lieve, ophemelende reacties. Maar zet me niet te veel op een voetstuk, want daar ga ik toch gigantisch afdonderen.

Tot nu toe ben ik gelukkig overeind gebleven bij alle afdalingen nu naar Ponferrado, over steile steenachtige paden met veel kiezels en gladde stenen.
Dat kan niet aan m'n heldere blik liggen na een goede nachtrust, want het was belabberd. Veel te warm en dicht op elkaar gepakt met zo'n twintig man. En m'n papieren laken bleef niet goed liggen, en dan plak je met de blote delen van je lijf aan zo'n plasticachtig matras.
Maar goed, om half zeven zie je wel de maan verdwijnen en de zon mooi opkomen. Zonder ontbijt, gelukkig wel met nog twee nectarines, op stap. Ik kom wat later de Afrikaner tegen. Hij loopt al vanaf drie uur, z'n herberg beviel niet. En hij heeft net een beer gezien. Wie ben ik om hem niet te geloven. Ik loop door en zeg dat ik de beren wel zal wegjagen voor hem.

Na anderhalf uur een mooi plekje voor ontbijt en het groepje van gister stroomt ook weer binnen. Ze hebben hier een leuke pup en twee mooie herders (net Rakker van vroeger).
En weer verder in de zon, lekker op eigen houtje, nu op vlak terrein. Nog zo'n 12 km in de planning tot Cacabelos en dan heb ik er weer 32 gehad. Ben, I'm coming!

  • 03 Juni 2015 - 13:56

    Mariella Van Der Toorn:

    Het einde is in zicht en je kunt ook eindelijk Ben weer bijna in je armen sluiten. Geniet nog van het laatse stuk tot aan het eind. deze reis zal je nooit meer vergeten en je konmt al herboren thuis. Wel waarschijnlijk met hele pijnlijke voeten.
    Je bent een mooi mens en dat zal je altijd blijven.
    Lieve groetjes Mariella

  • 03 Juni 2015 - 14:17

    Dineke:

    Lieve Jeannette, nu maar ophouden met doen alsof t eigenlijk niet zoveel voorstelt!!!
    Het is gewoon een prestatie en je mag er gerust en vooral ongegeneerd trots op!!!
    Daar moet je laastste stukje misschien nog even over nadenken. Complimenten niet wegwuiven maar in ontvangst nemen!!!
    Liefs en succes laaste loodjes!!

  • 03 Juni 2015 - 15:01

    John:

    Geweldig Net dat de laatste stukjes Spanje er aan komen. Nou , als je niet voldoende trots en blij ben op wat je deze,doet en bent, nou dan zijn wij dat wel voor jou. Wens je een extra smile. John

  • 03 Juni 2015 - 17:12

    RieKoeman:

    Wat ben jij toch meestal optimistisch Jeannette! Nog een kleine ruk en je hebt je doel bereikt.
    Wat zullen jij en Ben blij zijn elkaar weer te zien. Ik vind dat je het er tot nog toe kranig gedragen hebt.
    En ik denk dat iedereen van je familie en vrienden blij zal zijn dat je weer heelhuids terug bent.
    Een heel goede reis verder en hou je taai!!

    Hart. groeten van mij en oom Jo.

  • 04 Juni 2015 - 09:04

    Lia Den Ouden:

    Ophouden Jeannette,altijd die eeuwige twijfel,verdorie nog niets geleerd.Liefs Lia,nog even.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ponferrada

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2015

Dag 81 nawoordje

12 Juni 2015

Vrijdag dag 76

11 Juni 2015

Dag 75

10 Juni 2015

Kleintje 74

10 Juni 2015

Dag 74
Jeannette

Ik ben Jeannette, Zeeuws van geboorte, nu import Brabants. Ik ben 51 jaar, heb vier kinderen en ben verpleegkundige van beroep. Ik werk in hospice Roosdonck in Roosendaal. Ik woon samen met Ben, en met de kippen, konijnen, poezen en varkens, in een bosje bij Loon op Zand. En nu ga ik voor drie maanden wandelen van Reims naar Santiago, omdat ik eens wil ervaren hoe het is om helemaal op mezelf aangewezen te zijn. Drie maanden uit mijn fijne gewone leven stappen, gewoon omdat het nu kan en ik dit al voelde borrelen voor een lange tijd. Ik vertrek 29 maart.

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 33415

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 30 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: